Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Värme, sol och bad

Av Anna - 26 juli 2008 20:01

Idag har det varit en märklig dag. Min man jobbar lördagkväll, har typ aldrig hänt tidigare, så det innebär att jag och lilleman har fått ta vara på eftermiddagen själva. Men innan min äkta hälft åkte till jobbet i eftermiddags var vi hela familjen i Fjällnora och badade. Morgonpigga som alla småbarnsföräldrar är, var vi där redan 9,30. då var det endast ett fåtal badfolk där. När vi sedan åkte hemmåt vid 13 tiden var det precis hur mycket folk som helst och väldigt lite gräsyta var synbar för blotta ögat.

När mannen min hade åkt begav lilleman och jag oss ut på en cykeltur och hamnade vid Lännakatten. Sonen blev hur glad som helst. Vi passade på att handla lite innan tåget skulle komma in till stationen och vi kom faktiskt samtidigt till stationen- tåget och vi. Vi var ute i en och en halv timme i solen, lilleman var röd på armarna och jag hade fått en bonnbränna, typiskt.

Eftersom det bara var jag och lilleman i kväll lyxade vi till det med lite jordgubbar till efterrätt, gissa om det var lycka.

Lycka för min son är alltså:

Tåg, bad och jordgubbar. En kanondag för honom med andra ord.

För mig är lycka:

Ledighet, värme, sol och bad. Ja en kanon dag för mig åxå alltså.

 
 
Katrin

Katrin

26 juli 2008 22:20

Låter som om ni haft några härliga dagar. :)
Hoppas ni får fortsatt fint väder dom sista veckorna och att ni får det bra i Finland. Kram

http://kaattaaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 31 augusti 2008 10:24

Jag flyttar min blogg till annagrillfors.blogspot.com Alla ni som troget läser om mig och mina vardagliga bestyr får självklar följa med mig dit istället. Alla ni andra åxå, såklart!   ...

Av Anna - 30 augusti 2008 23:32

Just nu sitter jag på vardagsrumsgolvet hemma hos Linus och Martina och försöker skriva ett inlägg, trots en hel del mängd vin i kroppen. Vet allstå inte hur detta kommer sluta. Alla barnen sover sött, våran son i soffan, svettig som en liten gris un...

Av Anna - 30 augusti 2008 15:02

Nu har jag äntligen varit och blivit klippt. Det kändes nästan som en evighet sedan men det är ju bara två och en halv månad sedna jag var och fixade mig. Nu känns det verkligen skönt. Lite nyfrissad i håret med både ny frissa och slingor. Åhhh vad d...

Av Anna - 29 augusti 2008 12:19

Efter en mer eller mindre (läs mer) skitjobbig vecka är det så äntligen fredag. Jag måste säga att det känns hur skönt som helst. I morgon ska jag bli klippt, det är nåt jag verkligen längtat efter, ser inte helt OK ut i skallen direkt. Men annars ko...

Av Anna - 26 augusti 2008 10:19

...blir det den här veckan för mig. Igår hade vi arbetsplatsmöte, i dag möte med arbetslaget och i morgon föräldrarmöte. Jag är redan helt slut och det är bara tisdag. Gissa om jag kommer somna sött i soffan på fredag. Annars rullar det på, terminen ...

Ovido - Quiz & Flashcards