Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 31 januari 2008 08:49

...och vi har fortfarnade inte lagat internet. Inte alls kul.

Idag har jag tagit en annan väg till jobbet, via Upplands Väsby med Upptåget, pendeln till Sollentuna och buss till Akalla. Shit vad jobbigt med alla byten, men det blir både billigare att pendla på detta sätt och jag sparar massa tid. Hoppas det kommer funka lika bra på hemresan åxå. Håller tummarna för det.

Var hos frissan i går, blev helnöjd. Håret känns verkligen mycket lättare och inte alls lika slitet längre, superlovely!

Har lämnat sonen på dagis i morse åxå, var beredd på det värsta. I tisdags när jag lämnade gallskrek han och jag hade ont i magen hela dagen. I morse var det inte lika hysteriskt, han grinade men innan jag hade fått på mig ytterkläderna igen hade han lugnat ner sig. Kändes hundra gånger bättre!


Dags att dra i gång dagen!

Av Anna - 30 januari 2008 07:39

Blir så himla irreterad på att vårat internet inte funkar. Räkningar ska betals, en resa ska bokas, bloggen ska uppdateras och vännerna på facebook börjar väl snart tappa intresse helt. Tur att man har jobbet, så man kan kolla mail och skriva lite i bloggen, annars skulle jag nog få spader.

I dag på eftermiddagen ska jag till firssan, gissa om jag har längtat. Bokade tioder under hösten som jag var tvungen att avboka eftersom jag hela tiden fick jobb. Nu har jag bokat en tid för både klippning och slingning så det kommer bli så himla fint. Bort med den hemska utväxten och bort med de gräsliga topparna som börjar likna ett fågelbo. Åhhhhhh, vad skönt det ska bli!

Längtar.......

Av Anna - 28 januari 2008 08:32

Nu är det länge sedan jag kunde sriva, internet har pajat, så himla irreterande. Sitter på jobbet nu och lyckades hitta en ledig dator så jag snabbt kan skriva ett inlägg. Måste bara tillägga att min arbetsdag faktiskt inte har börjat ännu, 10 minuter kvar så detta gör jag inte på arbetstid...

Allt är bra med oss, helgen har passerat i en rasande fart. Visst är det alltid så.

I lördags var Pernilla och jag på stan, därefter var det lektime för pojkarna hemma hos Karin. Middag, vin och trelvigt sällskap och vips var klockan 20,30. Då var det helt enkelt bara att traska hemmåt. Konstigt att tiden går så fort. Alltid gör den det när Karin är med, förstår inte vad det kan bero på.

På söndagförmiddag städade jag lite och sen kom svärföräldrarna på besök. Vi handlade lite och sedan gick vi en promenad och visade sonens dagis. En semla hann vi trycka åxå innan de åkte hem.

Kort och intensiv helg, tiden har bara flugit förbi. Som tur är har vi fått vara friska ialla fall. Peppar, peppar......

Av Anna - 25 januari 2008 18:34

Jo, jag måste säga att det ändå trots att det är fredag kan bli lite lite lite bättre. Självklart tänker jag på att sambon borde vara hemma, men det är ganska lungt, han jobbar till 20 och kommer alltså hem snart. Jag är inte helt förtjust i att han jobbar så sent som 20 om kvällarna. Det är ju hundra gånger roligare när han är hemma hos oss, lilleman och mig.

Att vara sådär lite fredagstrött är ganska skönt att vara, en hel vecka har passerat och nu är det äntligen helg igen!

Pernilla har varit här idag med och hjälpt oss med sonen som ännu inte är tillräckligt frisk för dagis. Så himla skönt att hon finns och kan hjälpa oss. Vi lär ju få betala tillbaka alla tjänster så småningom, när lilla "spöket" kommer...

Av Anna - 23 januari 2008 19:49

När jag kom hem från jobbet möttes jag av sambo och son hos doktorn, efter noga undersökning med stick i finger ochallt visade det sig att det inte var annat än virus sonen fått. Skönt att få reda på att det varken var öronen eller halsen som krånglade.

Kom hem och Pernilla kom över på lite kaffe. Hon stannde till middag och en liten stund till. Mysigt med sällskap och skönt att prata lite.


Sambon är på Kick off med jobbet och jag sitter framför TV:n, typ som vanligt. Sonen har somnat och jag funderar på att göra mig lite te och mysa under en filt.

Det är skönt att vara hemma själv en stund.

Av Anna - 22 januari 2008 20:39

Då har man jobbat igen. Kändes riktigt skönt att komma tillbaka till jobbet idag. Det verkade som att de allra flesta var glada att jag kom och jag blev verkligen glad över att det var så många som tänkt på mig när jag legat hemma och varit sjuk.

Allt var precis som vanligt, inget nytt som hänt och det kändes åxå bra. Nu är jag tillbaka på banan igen och jag är mer än nöjd över det. Har till och med lyckats äta vanlig mat under hela dagen, endast blåbärssoppa till frukost.

Nu kanske det äntligen är över på riktigt.

Av Anna - 21 januari 2008 12:08

Nu mår jag mycket mycket bättre. Har ätit min penicilin i många dagar, den har börjat värka. Helt underbart. Tyvärr har den slagit ut all flora i magen så jag och toaletten har träffats många gånger under de senaste dagarna, inte alls kul, men nu börjar även det ordna sig. Har ätit en diet bestående endast av vatten och blåbärssoppa. Inte gott, gillar verkligen inte det men nu mår jag mycket bättre. Ska ringa jobbet och säga att jag kommer i morgon.

Har pratat med Alfakassan och ska nu överglaga deras beslut om att inte skulle få gå med. Känner mig starkare än på mycket länge och det är jätteskönt att kroppen har återhämtat sig.

Lunch idag: Blåbärssoppa.

Av Anna - 17 januari 2008 20:17

Torsdagkväll, ingen stor kväll att tala om och därför blir jag lika förvånad som vanligt. Det finns inget att titta på. En fredagkväll med dålig TV tablå- kan jag köpa, en lördagkväll likaså men en vanlig hederlig torsdagskväll och absolut nada att se? Nä, det fattar jag inte. Fyran visar Handbolls VM, ok nu råkar inte alla vara intresserade av detta. Antikrundan på ettan, nåt annat konstigt på tvåan. Trean visar visst nåt program om människor som äter sig till döds.

Vad ska man kolla på egentligen? MTV ligger närmast mitt hjärta just nu kan jag säga, de visar hur olika kändisar bor och spenderar sina pengar. Inte ett dugg intressant men hellre det är antikrundan och handboll.

Blir galen!

Klockan har inte hunnit bli 20,30 ännu men är det meningen att man ska lägga sig i samma tid som ungarna bara för att det inte finns nåt att se?


Tack och lov för datorer då kan man ju kolla sina favorit sider i lugn och ro ialla fall, utan att vara rädd att man missar nåt viktigt TVprogram.

Ovido - Quiz & Flashcards