Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Routsi!

Av Anna - 6 augusti 2008 15:06

Nä, jag har inte gått och blivit finska, även om jag råkar vara gift med en halvfinne. Hur som helst. Nu har vi varit i Finland nästan en vecka och hälsat på hos min makes mormor och morfar. Eftersom svärmor inte hade hunnit åka under sommaren tog vi med henne åxå, dessutom är det lite skönt att ha en tolk.....

Nu har vi alltså kommit tillbaka till Sverige, eller Routsi, som det heter på finska. Egentligen hade vi planerat att åka med mina föräldrar på sjön i ett par dagar men det har tydligen varit skitväder under veckan- hahaha vi har befunnit oss i SOUMI så vi har inte drabbats, så det blir inga dagar på sjön för oss i år. Känns jättetrist. Varje sommar brukar vi vara ett par dagar med föräldrarna och det brukar vara jätteskönt. Jag hade faktiskt hoppats på strålande sol och extremvärme under mina sista dagar på sesmtern så jag kan komma till jobbet på måndag alldeels brun och fin. Men så kommer det antagligen inte bli.

Nu är jag och min lilla familj hos mina föräldrar och väntar på att de ska komma hem från sina regniga båtdagar. Lilleman och jag har passat på att bada lite bubelbadkar, hur skönt som helst.

Nu ska jag bara njuta av mina sista dagar innan jobbet kallar.

Tänk vad veckorna har gått fort, trots avsaknaden av dator!

 
 
Jess

Jess

6 augusti 2008 18:32

Hej gumman!
Synd att ni inte kunde ut och åka lite båt. Nåja, det är den svenska sommaren det.
Här är allt bara fint.
Saknar dig!

http://vonanka

 
Ingen bild

P

7 augusti 2008 07:05

Nu tycker jag att ni ska komma hem till Uppsala!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 31 augusti 2008 10:24

Jag flyttar min blogg till annagrillfors.blogspot.com Alla ni som troget läser om mig och mina vardagliga bestyr får självklar följa med mig dit istället. Alla ni andra åxå, såklart!   ...

Av Anna - 30 augusti 2008 23:32

Just nu sitter jag på vardagsrumsgolvet hemma hos Linus och Martina och försöker skriva ett inlägg, trots en hel del mängd vin i kroppen. Vet allstå inte hur detta kommer sluta. Alla barnen sover sött, våran son i soffan, svettig som en liten gris un...

Av Anna - 30 augusti 2008 15:02

Nu har jag äntligen varit och blivit klippt. Det kändes nästan som en evighet sedan men det är ju bara två och en halv månad sedna jag var och fixade mig. Nu känns det verkligen skönt. Lite nyfrissad i håret med både ny frissa och slingor. Åhhh vad d...

Av Anna - 29 augusti 2008 12:19

Efter en mer eller mindre (läs mer) skitjobbig vecka är det så äntligen fredag. Jag måste säga att det känns hur skönt som helst. I morgon ska jag bli klippt, det är nåt jag verkligen längtat efter, ser inte helt OK ut i skallen direkt. Men annars ko...

Av Anna - 26 augusti 2008 10:19

...blir det den här veckan för mig. Igår hade vi arbetsplatsmöte, i dag möte med arbetslaget och i morgon föräldrarmöte. Jag är redan helt slut och det är bara tisdag. Gissa om jag kommer somna sött i soffan på fredag. Annars rullar det på, terminen ...

Ovido - Quiz & Flashcards