Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 31 mars 2008 19:32

Idag har det verkligen varit en helt udnerbar vår dag. Kom hem från jobbet tidiare än planerat och hade hur mycket tid över till att leka och busa med sonen. Det måste vara våren som kommer med all energi. Känner nästan att jag är full med vårkänslor och jag har goda tankar och bra energi.

Det måste vara våren som påverkar mig. Idag är det väl ändå vår.

Av Anna - 30 mars 2008 20:08

Slutspelet är i fullgång och ikväll går matchen i Kinnarpsarena i Jönköping. sambon är där, svärfar och svärmor likaså. Själv sitter jag hemma, framför datorn och TV:n och försöker kolla matchen. Just nu står det visst 2-0 till HV i slutminuten av första perioden. Jag håller tummarna stenhårt för HV, vore kul om de kunde bli svenska mästare i år. Måste vara deras tur.

Av Anna - 30 mars 2008 19:57

Det måste vara våren som har kommit nu. Jag håller i alla fall tummarna för att det är så. Vilken underbar vårdag det har varit idag. Liten promenad gjorde sonen helt tokig, han vägrade sitta i vagnen, skulle bara springa runt i den varma vårsolen. Helt glad och fri lixom. Är så trött på vinterjackor, snö, snöblandat regn och kalla vindar.

Alla vackra vårblommor är framme och varken de eller jag vill drabbas av kyla och vinter ännu en gång. Nä, nu har jag bestämt att våren är här för att stanna. I love it!


P.S Tack mamma och pappa fö en gästvänlighet i helgen. Tack åxå Linus, Martina, Johanna och Therez till er tid och ert engagemang. Ni är bäst! Kram på er alla, hoppas vi ses snart igen!

Av Anna - 28 mars 2008 21:30

Idag efter dagis stannade vi en stund i lekparken. Var tvungen att ta lite kort på Lilleman. Här är han i fullaction.

Av Anna - 28 mars 2008 21:22

Den stora frågan som hela Sverige sitter och väntar på att få ett svar på, vem vinner säsongen 2008? Vet dock inte om jag kommer orka var auppe tills det är avgjort, men man måste ju intala sig själv att man måste hålla sig vaken.

Oj, min favvis är Tina- såklart, hur kan det inte vara det. Hon är så himla mysig. Tycker att hon är värd en vinst faktiskt.

Tony däremot har ju vunnit så mycket så många gånger, men han är åxå mysig.

Nä, jag håller på Tina helt klart. You go girl! 

Av Anna - 28 mars 2008 09:17

Syftar inte på Linda Bengztings schlagerlåt utan på hur direkt omöjligt det är att ringa till läkaren och få komma fram under telefontiden. Blir helt galen. Inte placeras man i kö heller utan efter att par signaler talar de om deras öppettider. Vad hände kan jag känna. Jag vet deras öppettider och jag ringer nu för att de ska ha telefontid nu. Blir inte klok. Ska det vara såhär svårt att få komma fram till en tidsbokare på läkarstationen. Verkar inte klokt.



Kom fram, till en röst som meddelade att personen på anknytningen var ute just nu och skulle komma tillbaka 09,47. Nu hänger jag inte med alls. Vaddå ute, det är ju telefontid. Ska personen som är avsedd att svara i telefonen inte hålla sig vid telefonen då? Nu vet jag inte vad som händer. 

Av Anna - 27 mars 2008 13:48

Jag verkligen avskyr att söka jobb. Inte nog med att det tar hur lång tid som helst, man måste ringa och vara trevlig. Ha en bra uppsjungen röst så att man inte låter som en av de mammorna som sitter hemma och pimplar whiskey hela dagaran, vill inte vara en sån mamma. Men det jag gillar sämst med hela grejen är att man måste sälja sig själv. Det är verkligen skitsvårt. Inte vet jag vad jag är bra på, eller jo det är klart att jag vet men hur får jag dem att förstå det utan att låta lite väl oblyg? Får man komma på intervju vill man ju inte att de ska tro att just jag tror att jag är bäst i världen(... va det nån som fattade det där?) Nä, jag vet inte, detta är helt enkelt inte min grej.

Tänk om jobben kastades på en, så man slapp leta efter dem, konkurrera med mängder av annat folk och dessutom så slapp man söka. Nu har jag sökt ett par jobb idag, orkar inte mer. Måste lägga mig på soffan ett litet tag och vila. Jag är helt slut. Konstigt, har ju bara suttit vid datorn och ringt några samtal- men det tar musten ur en. 

Nu vill jag att alla håller tummarna för mig. En liten intervju hoppas jag på ialla fall! 

Av Anna - 27 mars 2008 06:44

Har haft ont i foten nu sedan i måndags morse. Vet inte riktigt vad som är fel men det gör olidligt ont. I natt vaknade jag och kunde inte somna om för att det smärtade så mycket i foten. Är nästan säker på att det är en liten nerv som kommit i kläm eller att det är nån överansträgning. Har ingen lust eller tid att gå till doktorn heller. Det är bara att bita ihop.

Ovido - Quiz & Flashcards