Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 28 februari 2008 19:56

Var uppe på Gränby och handlade mat. Träffade på några bekanta som lurade mig att lägga hundra kroner på lotto, i priset ingick även en trisslott. Gissa hur mycket jag vann på trissen, inte en spänn, precis som jag förutspått. Inte heller kommer jag vinna nåt på Annika Duckmarks dumma lottospel på lördag. Kommer jag orka kolla? Ehhhhhh nääääääääääää, skulle inte tro det. Nä, det känns inte alls bra.

Nåt som däremot känns bra är att jag hittade en sktisnygg väska på HM. Var in lite snabbt och råkade passera barnavdelningen och vips så stod den där, ensam kvar på hyllan. Tänkte den måste jag bara ha och det var den sista som fanns kvar åxå så här fanns inte tid att vänta. Jag som har letat efter en ny väska typ sedan i sommras. Nu har jag äntligen en ny, fina väska. Just love it!

Av Anna - 28 februari 2008 09:54

Denna vecka har gått ovanligt fort. Kan inte riktigt förstå att det redan är torsdag. Veckan skulle inneburit lugn och ro, ligga på sofflocket och läsa bok. Det har inte varit så, inte en endaste dag faktiskt. I måndags var det bus på fyrishov med familjen och sedan en promenad på stan. I tisdags var jag och Pernilla och solade, svider fortfarande i skinnet. I går (onsdag) sprang Pernilla och jag i alla affärer i hela Uppsala kändes det som, kom dock hem mer eller mindre tomhänt och idag, näst sista dagen på lovet har jag städat. Jag håller väl egentligen på, men orkar inte ta allt på en gång. Nu har jag fixat kök, badrum, hall och vardagsrummet. Skinnande rent. Nu skulle jag behöva göra sonens rum och vårat sovrum men just nu är jag verkligen sugen på en kaffe och en liten lugn stund med min bok. Om en stund ska jag ner på stan och träffa Therez, så jag vill nog unna mig en liten lugn stund innan det är dags att bege mig.

Av Anna - 27 februari 2008 18:02

...på stan och det enda jag kom hem med var en duschcreme och en mascara. Hade tänkt hitta två par byxor och kanske nåt snyggt att ha till dessutom var jag på jakt efter skor. Det kan vara svårt att hitta när man har Kalle Anka fötter. Nä, det känns lite snopet om sanningen ska fram.

Pernilla införskaffade hårtoning som vi genast började med när vi kom hem. Det blev snyggt tycker jag. Ljust och vårigt, passar perfekt till hennes nya  solbrännda ansikte.

Middag och nu Bompa, lugn och ro i hemmets vrå. Sambon är åxå hemma, hela familjen samlad. Nice!

Av Anna - 26 februari 2008 15:17

Har varit och solat lite idag, tänkte fixa en sexig bränna tills vi ska ut med jobbet nästa vecka. Pernilla och jag stegade tillsammans iväg till solstället och kom ut därifrån med lite mer färg i nyllet än vanligt. Skönt att bli av med lite vintervit hy tänkte jag. Jo hejsan, nu sitter jag här och det bokstavligen bränner i ansiktet. En snabb titt i spegeln och jag kan bara konstatera att jag är grillad, bränd och är röd som en kräfta. Typiskt. Med min vanliga tur kommer väl detta inte omvandlas till en snygg brun färg utan det lär ju svida i ett par dagar och sen blir jag lika vintervit igen. Trist!

Av Anna - 25 februari 2008 19:44

Första dagen på Sportlovet börjar lida mot sitt slut. Idag har det varit mycket aktivitet på vår lilla familj.

I förmiddags var vi och bade på Fyrishov. Det var jättekul och sonen älskade det verkligen. Han tyckte att det var så roligt att han inte ens hade tid att äta den medhavda matsäcken vi hade fixat innan vi stack i väg. Det var kul att se hur han trivdes som fisken i vatten och när det var dags att bege sig blev det lite sura miner.

Ner på stan för att gå till skatteverket, polistationen och collection. Hann även fika lite snabbt på Åhlens och kolla lite i ett par affärer. Nytt pass till sambon, kommer på fredag, det är snabba bud nu förtiden. Minns när det tog lång tid att få nytt pass. Det är ett minne blott.

Hem och vila, skulle bara läsa lite på sängen men jag somnade på en gång. Känner mig helt slut efter ett par timmar i bassängen. Konstigt egentligen att man blir så trött av att bada.

Pernilla kom över på middag, vi bjöd på nåt så glammigt som falukorv i ugn med pulvermos till. Tydligen en hit, fanns kanppt nån mat kvar till sambons matdosa i morgon. Ett gott tecken till mästerkocken!

Snart är denna dag till enda, har en känsla av att min sprotlovsvecka bara kommer flyga förbi. Har inte mycket inplanerat eftersom jag tänkte jag skulle vila upp mig. Får se hur mycket vila det blir under resten av veckan!

Av Anna - 24 februari 2008 19:28

...men vad gör det, jag är ju ledig i en hel vecka. Tack för Sportlovet!

Har varit hos svärföräldrarna i helgen tillsammans med lilleman och sambo. Hemma hos svärisarna befann sig även den försvunna brodern med sambo, nä han är inte försvunnen han bor i Jönköping, men vi ses väldigt sällan. Det var jättekul att träffa dem. Det blev brakmiddag och resten av släkten dök upp lagom till fikat. Melodifestival och en massa prat. Riktigt trevligt.

I dag på förmiddagen var vi ute och gick i en timme och sedan gick vi till en annan del av släkten och fikade.

Nu är vi hemma igen, har lagat middag, ätit och sövt sonen. Äntligen lite lugn och ro i hemmets trygga vrå.

Känns helt ok att inte behöva jobba i morgon trots att jag stortrivs på jobbet, men det är ju aldrig fel att vara lite ledig.... 

Av Anna - 22 februari 2008 20:05

Nu sitter jag och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. Har min favoritpaj i ugnen och längtar verkligen efter att få sätta tänderna i den. Ska bli så himla gott. Tror faktiskt att sambon skulle handla lite godis åxå, var tydligen billigt denna vecka, jag som hade bestämt mig för att inte äta mer sånt. Ja ja en gång i bland kan man väl få det....

Tänk att det äntligen är fredag. Jag jobbar inte förrän måndag nästnästa vecka. En, av många, fördelar med att vara lärare. Ska bli så himla skönt. Inte har jag nåt inplanerat heller så det kommer bli en lugn och skön sportlovsvecka för mig. Helt underbart!

Nu måste jag kolla (och lukta) på min ljuvliga paj!

Ovido - Quiz & Flashcards