Alla inlägg under maj 2008

Av Anna - 30 maj 2008 05:58

Shit vad jag har ont i ryggen. Vaknade i natt vid 2-tiden och kunde inte somna om. Gick och lade mig i sonens säng och lyckades somna om efter en lång stunds strecthing. Tänkte att det måste vara spänningar i ryggen inför morgondagens händelse, så vaknade jag nu för en liten stund sedan och har fått ont i magen till på köpet. Hur kul som helst. Antar att det är nerverna som gör sig påminda lite grann, det är ju inte var dag man ska gifta sig.... Hoppas dock verkligen på att det kommer gå över, vill ju må som en prinsessa på vår stora dag.

Av Anna - 29 maj 2008 19:46

Snacka om att det har varit kanonväder idag. Årets varmaste dag, eller? Jag har haft nästan alla mina lektioner utomhus idag, varför sitta inne i en betonglåda när man kan njuta av solen.

Kom hem efter mycket om och men. Det har ju varit utrikesministermöte i Upplands Väsby idag, 1500 poliser skulle bevaka bla USA:s och Irak:s utrikesministrar, kanske var det därför pendeln var 23 minuter sen till Väsby. Hur som helst, hem kom jag och då var det bara att dra igång med städningen. När jag hällde ut moppvattnet i duschen efter en rejäl omgång i lägenheten var vattnet allt annat än fräscht. Men nu är det rent.

Snart kommer min äslakde sambo hem som på förmiddgen gett badrummet en rejäl städnig, vilket verkligen behövdes. Även avloppet är numera rent. Ibland är jag så otroligt glad över att han gör sånt, har lite svårt att rensa avlopp, kräkreflexen brukar göra sig påmind vid dessa aktiviteter.

Lugn och skön kväll hemma, lite tacos till middag och sedan dyka ner i sängen.

Av Anna - 28 maj 2008 20:10

Idag har sambon och jag varit tillsammans i 7 år. När han kom hem från jobbet överraskade han mig med 10 långa, stora och extremt vackra blodröda rosor. Jag hade glömt! En dödssynd?

Nu kan jag skåda mina vackra rosor i köksfönstret.

Vi tänkte vi ville fira våran 7års dag med god middag och vin. Lilleman skulle sova innan vi åt så vi kunde få njuta av maten riktigt ordentligt. Int ehelt lätt, han vägrade somna, men nu sover han och nu ska vi njuta och göra tillbaka blickar och drömma om framtiden under kvällen. 

Av Anna - 27 maj 2008 20:46

var resultaten av min korta omröstning.

Frågan löd:  Hur kommer det att gå för Charlotte och Sverige på lördag?
65% trodde vår svenska hjältinna skulle vinna hela kalaset.

Hon kommer nånstans i mitten var det 12,5% som trodde den segertippade schalgerdrottningen skulle placera sig.  25% var inställda på att det skulle gå åt skogen för Sverige i lördags.  

Inte helt oväntade resultat kanske. Jag själv är dock väldigt förvånad över hur Europa röstade, varför kunde inte den bästa låten få vinna? Tycker nästan alltid att det är så här, men ändå blir jag lika förvånad, irreterad och besviken. Nä, nu skickar vi en sann vinnare nästa år! 

Av Anna - 27 maj 2008 18:53

Ja, vad kan man annars ha när solen lyser och värmer i vårdagen. Tog en långpromenad i dag på lunchen, vem vill sitta inne i detta väder? Pax inte jag!

Hörde precis att det kommer bli kanonväder i helgen, snacka om att man har tur. Det är ju mycket roligare om det är bra väder på dagen B!

Dessutom kom sambon och lilleman och hämtade mig på jobbet i eftermiddags. Helt underbart. sambon som varit ledig idag har handlat mat och det var verkligen behövligt. Jo, det är nästan så man blir pånytt förälskad! 


Av Anna - 26 maj 2008 20:09

... har jag inte suttit på väldigt länge och nu äntligen har jag tid. Har bullat upp med en rykande varm kopp te och så är det fotboll. Hallå, vad var det som hände egentligen? Nä, nu vill inte jag vara med längre.

Undrar om jag har någon bok i bokhyllan som jag inte läst, vore ju lite halv nice att lägga sig redan nu med en god bok. Måste sondera min bokhylleterräng.

Av Anna - 26 maj 2008 08:26

Nu känns det lite bättre. Satt en stund och tyckte synd om mig själv i soffan och det kändes skönt att få göra det. Men, nu har jag världens mest svullna ögon. Fick en smärre chock när jag tittade mig i spegeln i morse. Ja, så är det här i livet.

I dag är det måndag, den sista måndagen som ogift. Tror att pirret börjar infinna sig. Lite spännande att bli fru på lördag.


Ny vecka och nya tag, det ska pratas betyg med elever, det ska förberedas för klasskonferens i eftermiddag, det ska rättas vårdikter och omprov och därtill kommer en massa annat som jag inte ens har hunnit fundera över ännu. Ska bara njuta en liten stund till av mitt (inte)så goda kaffe, sen ska jag ta tag i min arbetsdag.

Ha en bra dag alla ni som kan, själv ska jag göra mitt bästa!

Av Anna - 25 maj 2008 19:44

... har jag helt plötsligt fått och jag har ingen energi. Idag har jag blöö näsblod, vilket aldrig händer annars. Är jag verkligen så stressad, eller är jag baa trött. Jag kan inte känna någon skillnad. Minns knappt hur det är att vata glad på jobbet eller i hemmet med min familj. Jag fattar inte hur jag ska orka. Känner mig väldigt sugen på att lägga mig ner i sängen och dra täcket över huvudet. Varför ska det vara så mycekt krav?

Ovido - Quiz & Flashcards