Alla inlägg under april 2008

Av Anna - 29 april 2008 19:35

visst är det underbart?! Sol och värme- kan inte bli bättre. Ska bli intressant och se vad det blir för väder i morgon på valborg. det var fint förra året, om jag inte minns fel men det blåste. Minns att jag och Johanna satt mitt i gångbanan med allt damm rakt i nyllet och i picknicken när vi satt i ekonomikumparken. Iår blir det inget sånt för mig.

Jobbar och sen åker vi direkt till Enköping och hem till Linus och Martina för att fira valborg. Känns som att tiden i Ekonomikumparken är förbi, inte bara för att det byggs hus där utan för att man helt enkelt antagligen kommer jobba på alla valborg framöver. Ja, jag är ju inte 20 längre så det kanske inte spelar någon större roll, egentligen, även om det känns som en period i ens liv är över. Men, jag har ju jobb och en liten go son som jag hellre tillbringar tid med en att sitta och fyllna till i parken. Låter rätt dräggigt faktiskt när man tänker efter. Men valborg i Uppsala är minnsan nåt heöt annorlunda! 

Av Anna - 28 april 2008 18:02

...åkte jag hem idag. Orkade helt enkel inte vara kvar. Sviterna från helgen satt i även idag. Det känns att man inte är 20 längre.

Möhippa stod på mina vänners agenda. Själv hade jag helt andra planer. Skulle ju till Plantagen och handla blommor till balkonglådorna. Ja, några blommor blev inte inhandlade.

Stod i duschen nä de kom så när jag var färdig på badrummet och klev ut i den vackra Evadräkten var vardagsrummet fullt med folk. Jaha, en liten tår rullade ner för kinden, alltid lika blödig. Snabbt åkte några skitfula kläder på och sedan skumpa och motorcykelfärd mot stan. Skitspännande men åxå lite läskigt. Stannde vi en dansstudio- jag inte visste fanns, och jag skakar som ett asplöv av både färden på mc:n och av oro av vad mina vänninor hittat på. In i dansstudion och köra lite dirty dancing. Ibörjan var det skitpinit men vi alla kom över det eftersom det krävdes total koncentration. Shit va bra vi blev. Ett lite solouppträdande av den blivande bruden avslutade hela showen. Skitkul!

Till Norrlands för lunch och dricka. Efter ett tag bärs Singstar in och ja, det var ju bara att ge järnet. Jag hade skitkul fast det gick rakt å skogen för mig. Men det viktigaste är ju inte att vinna, utan att delta.

Nästa stopp var ansiktsmassage. Hur sköööööönt som helst. I slutet av massagen frågade kvinnan om jag vill ha smink. Tänkte, är det nån som kan sminka så är det väl hon, ack vad jag bedrog mig. Resultatet var.. japp, transvestit. Hur ful som helst.

In och prova divesre grejer till min outfit på den stora dagen och därefter till ytterligare ett ställe jag inte heller visste fanns i Uppsala. En sångstudio. Jaha, då var det bara att leta fram den seriösa sångrösten, inte helt lätt. Fångad av en Stormvind, inte världens lättaste låt. Måste be om ursäkt till min kära svägerska som jag retat lite i ett par år för hennes insats i studion på hennes möhippa. Nu vet jag hur svårt det verligen är.

Vidare till nästa ställe. Ost, kex, vin och dusch på Norrlands. Hur mysigt som helst. Alla hade med sig varsin sak som de tyckte representerade mig. Hur roligt som helst att höra.

Kvällens nästsista anhalt var Santorino där middag intogs. Åhhhhhhhh, det var gott och jag blev hur mätt som helst. En av tjejerna hade snus och det är nåt jag aldrig vågat mig på men provade en ialla fall, är det möhippa så är det. Inte min grej, alldeles för svidnade under läppen. Inte bekvämt.

Så, avlutade vi kvällen på Flustret. Shit vad vi dansade. Hur galet som helst. Men åxå hur kul som helst.

Svägerskan och jag tog taxi strax innan 01,30 hem till mig och somnade ganska snabbt i sängen. Oj, vi var verkligen trötta.


Tack så superduper mycket för allt ni hade fixat med och grejat med. Tack alla ni ljuvliga tjejer som var med Martina, Johanna, Pernilla, Therez, Annika, kusin Karin, Linda , Veronica. Måste även sända en stor eloge till min blivande make, shit att du kunde hålla dig! Det trodde jag aldrig.

Ni har gjort denna dag helt oförglömlig.  


Av Anna - 26 april 2008 07:24

På lördagar vore det faktiskt ganska skönt om man kunde få sova en liten stund längre än vanligt. Imorse vaknade jag av att lilleman satt i sängen och grinade. Ville inte sluta. Klockan var då 6,30! Bussigt. sambon har inte gått upp, utan ligger och snarkar som allra bäst just nu. Varför är det alltid så, nusitter jag här och tvingas kolla på Dora utforksaren, ett superpedagogiskt barnprogram som är hur trist som helst.

Tänk att aldrig jag kan få sova ut. Är det bara andra som måste göra det, eller? 

Av Anna - 24 april 2008 09:02

...och solen lyser på den underbart vackra blåa himmlen. Idag ska jag ta med mig mina 6:or på expedition i naturen. Leta vårtecken och sedan skriva dikter ska de få göra. Livet känns helt underbart nu när det är vår.


Till alla som läser, lite ris får ni nu.

Det var länge sedan någon klmmenterade. Varför kan ni inte bara skriva nåt när jag vet att ni läser. Jag blir så glad av era kommentarer.


Ha en skön dag i vårsolens ljuvliga glans. Passa på och ge er ut i det vackra vädret. Massor av solkramar från mig.


Av Anna - 23 april 2008 20:04

Idag har det hänt grejer. Hämtade sonen på dagis relativt tidigt så cyklade vi till Brantan och handlade lite frukt. I söndags när vi var på kalas hemma hos Edvin bjöd jag in mig och sonen på klippning och lek. Vi började med att locka med Byggare Bob film- funkade inte, lite mellis- funkade sådär, russin- funkade bäst (dock ej smärtfritt). När mellis och nästan allt hår var klippt klädde vi på oss och gick ut i den vackra vårdagen (eller eftermiddagen) och lekte i samdlådan. Lite såpbubblor blåstes och pojkarna lekte som bara den. Superkul!

Tack Marie och Edvin för en skön eftermiddag. Detta måste vi göra om! 

Av Anna - 22 april 2008 09:10

...gör mig på bra humör. Nu sitter jag och funderar på hur man ska kunna utnyttja dagens vackra väder på bästa sätt. Vill ut men vet inte hur det ska kunna funka. Ska man ta med sig planering och rättningar och gör dem ute i solen? Vore rätt mysigt förstås. Nja, det måste jag nog fundera lite mer på.

HAde förstås kunnat ha tyskan med niorna ute nu i morse men det har ju inte ridkgit blivit så kallt ännu.... Kanske om vädret håller i sig till på fredag. Den som lever får se.

Nu måste jag jobba lite, men föst en kopp kaffe. Hann inte med kaffe när jag kom i morse så nu ska jag unna mig en.

Ha en bra dag alla och ut och njut av det sköna vårvädret, som äntligen har kommit.

Av Anna - 21 april 2008 19:52

Nu har vi fixat lite med datorn och vips så funkar datorn igen. Hur märkligt som helst. Följde Linus tips, som han gav igår, att ta ut batteriet. Hur enkelt som helst. Hade velat göra detta redan igår då tipset kom men jag trodde det behövdes en massa krångliga verktyg. Det visade sig att det inte behövdes någon sådan utrustning för att fixa våran dator. Hurra, hurra, jippi, och hurra- hur underbart som helst.

Av Anna - 21 april 2008 08:09

Känns som det börjar bli en vana, med trasig dator och allt. Skulle behöva akuthjälp av Petter, han är en hejare på datrorer. Det är ju mer en regel än ett undantag att datorn är kaputt. Lite tröttsamt. Ingen dator sedan i fredagskväll, blir lite less faktiskt.

Hoppas vi får den att funka ikväll, kanske kan sambon fixa till det....eller kanske inte.



Ovido - Quiz & Flashcards