Alla inlägg under september 2007

Av Anna - 30 september 2007 18:54

går kväll kom Linus och Martina hit med sina ljuvliga små knottisar Lucas och Vilja. Sonen och Lucas och Vilja lekte och härjade förfullt. När de sedan somnat var vi alla fyra åxå vödigt trötta och satt och halvsov medans vi kollade på TV, gamla bilder, pratde och fikade. Super skönt med lite lördagsbesök, synd att det går så långt mellan gångerna bara.


Linus och Martina: superkul att ni kom, kanske att vi ska försöka ses lite oftare.


Av Anna - 29 september 2007 08:28

Idag bara regnar det och ruskar det utanför fönstret. När lilleman och jag gick upp i morse tände jag faktiskt lite ljus, så ruggigt var det. Klockan var inte så tidig så det kändes konstigt, men jag antar att det är vad man har att vänta sig nu.

Nu är det ju verkligen höst.....

Snart är det väl första advent, typ tre månader kvar bara, tiden går så fort. Fick nästan lite julstämmning när jag tände ljus inne på badrummet och i köket, det är mysigt när mörkret kommer.

Av Anna - 28 september 2007 19:57

Just nu sitter vi och små tittar på TV, fast det egentligen inte finns så mycket att se på. S

idde, Karin och Simon har precis gått härifrån. Det började med att vi skulle träffas allihopa i eftermiddags för att gå en promenad och sedan skulle pojkarna få leka lite. Vi höll helt enkelt på att frysa ihjäl så vi gick in till Karin. Huslig som hon är började hon baka en äppelkaka, men sen kom jag och sambon på att vi skulle bjuda in Karin och hennes familj på middag. När kakan var klar gick vi hem till oss och när Sidde kom från jobbet började vi med middagen.

Den ljuvliga äppelkakan åt vi till efterrätt tillsammans med kaffet, den blev supergod. Vet inte om det kan berott på att jag vispade samman smeten eller om det var Karins recept som gjorde det hela... ni får helt enkelt fundera lite på det.

Nu har sonen somnat och vi får lite vuxentid tillsammans, men snart somnar vi väl båda två här i soffan.

Av Anna - 28 september 2007 09:32

Det finns en sak som jag verkligen hatar med årstidsbyten och det är att jag ALLTID, varenda gång blir så jädrans förkyld. Nu har jag varit såhär sedan i måndagskväll och nu börjar jag verkligen lessna. Så här efter ett par dagars konstant snytandes så uppstår det alltid lite narig hud på näsvingen, ja men guuuuuuuuuud så fint.

Man känner sig verkligen läcker och det finns inget smink i världen som kan gömma det eftersom det lixom frasar igenom.

Ja, det är bara att bita ihop och fortsätta snyta sig, hosta, fräsa och nysa. Jag är ialla fall feberfri nu.... inget ont som inte har nåt gott med sig.

Av Anna - 26 september 2007 19:50

Klockan ringde 05,20 i morse. Det var dock inte så farligt men att komma hem med tåget 17,21 i eftermiddags- det var jobbigt. Det känns i hela kroppen att man jobbar hårt och är dunderförkyld. Det var lite pinsamt att snyta sig och snora på tåget, alla kollade på mig som om jag hade pest eller lepra. Var tvungen att köpa en ask alvedon och två paket näsdukar, hade snytit upp de två paketen jag hade med mig.

Men det var verkligen superkul att jobba, skolan var kanon, härliga ungar, skön personal och jag har trivts hur bra som helst under dagen. Alla var jättegulliga mot mig och tog bra hand om mig.

När jag kom till stationen här i Uppsala höll jag på att få en hjärtattack, hittade inte min cykel och den första tanken var ju att den blivit stulen, min nya fina cykel. Men i mängden av alla cyklar hittade jag den tillslut och cyklade hemmåt. Åh vad jag är glad över min nya "svarta faran".

Av Anna - 25 september 2007 17:32

Sambon och lilleman åkte ner till Jönköping i söndagskväll för att kolla på HV71:s första hemma match för säsongen. Men nu är de på väg hem. Sambon ringde för en stund sedan och sa att de skulle vara hemma till 18,30 ungefär. Känns verkligen underbart. Visst är det skönt att vara lite för sig själv ibland och gårdagskvällen spenderade jag ju med Johanna, vi hade supertrevligt. Men jag har saknat mina pojkar så otroligt mycket och nu är de snart här.

Antar att jag måste gå ner och möta dem och hjälpa till att bära upp saker från bilen till lägenheten.

Snart är de hemma hos mig igen.


Har dessutom fått uppdrag i morgon, på en skola i Stockholm. Ska vara där klockan 08,00 så det blir ingen sen kväll i käll inte, vilket bara är bra för min förskylning. Hoppas bara att jag är friskar i morgon så att jag kan jobba.

Av Anna - 25 september 2007 14:05

Trots svår förkylning cyklade jag ner på stan i morse för att kolla jeans. Hittade några som var riktigt snygga men de passade inte. Hade kunnat köpa mig minst två par snygga jeans för presentkortet jag fick av föräldrarna men funkar det inte så funkar det inte. Trist att åka hem utan nåt så jag gick in på Indiska och hittade en skitsnygg kofta, men jag köpte den inte. Gick sen vidare in på Gina Tricot men hittade inget jag ville ha. Provade en grön cardigan som jag kollat på länge men den ländes inte bra.

Nu ligger jag i soffan med te och filt och bara fryser.

Önskar att jag hade en bok att läsa, men det funkar med film åxå, nu när jag hittat fjärrkontrollen (som Johanna och jag inte hittade igår när vi skulle kolla på en hyrdvd).

Av Anna - 25 september 2007 05:52

Jag har sovit ganska dåligt i natt, är så jäkla förkyld. Ont i halsen och snorig. Inte så kul men det är inte mycket att göra åt. Skulle behöva dricka litervis med te och knapra i mig en (eller flera) påsar med halstabletter.

Jag väntar på jobb och eftersom jag ändå inte kunde sova var det lika bra att gå upp och duscha. Nu har jag visserligen bara duschat men det går ju fort att göra sig i ordning om det är avklarat. Hoppas på att jobba lite idag, vill så gärna få ett uppdrag.



Ovido - Quiz & Flashcards