Alla inlägg under oktober 2007

Av Anna - 31 oktober 2007 20:47

Vi började dagen med att storhandla, men när vi sen kom hem hem och skulle fundera ut middagsmaten upptäckte vi att vi missat det mesta. Typ ingen lök, ingen jäst, ingen pasta osv. Lagom bra. Men det blev ialla fall festaost fyllda färsbiffar, sås och potatis till middag. Karin och Simon kom hit i eftermiddags och middagen mottogs med goda miner, trots avsaknaden av lök.

Simon och sonen leker så himla bra ihop, de busar, skojar och härjar med varandra. Det är verkligen kul att se eftersom lilleman varit livrädd för Simon, men det verkar som rädslan är totalt botad. 


Sambon har dessutom hunnit plantera ljung ute på balkongen i eftermiddags, det blev verkligen jättefint. Han är så duktig, min goa sambo.

Av Anna - 30 oktober 2007 21:20

På eftermiddagen kom Marie, Edvin och Stefan hit, det var klippning på schemat. Sonen skulle få en fräschare frissa, fotografering nästa vecka, även lilla jag skulle bli av med lite slitet barr.

Därefter packade vi in oss allesammans i bilarna och for till Thuns, här skulle det handlas lite vantar, långkalsonger, ramar och strumpor. Hur som helst, väl framme vid Thuns visade det sig att det var stängt. Jaha, det blev ju verkligen ett antiklimax. Bara att vända och åka tillbaka till Uppsala. Vad skulle vi hitta på då? Vi hamnade på den italienska resturangen i Gränby Centrum, det var både gott och trevligt. En snabbis in på ICA och där lyckades sambon vinna en dvd film åt sonen. Han skulle kasta bollar i ett plank där det fanns olika storlekar på hålen. Typ á la Lilla Sprotspegeln. Minsta hålet tog sambon, en ny dvd film i sonens ägor.

Av Anna - 30 oktober 2007 11:54

Sambon och Lilleman gick ner på Öppna förskolan så att jag skulle få en lugn och skön förmiddag för mig själv. Det blev inte riktigt så. Hade gärna velat ta ett bad, men nu har vi ju inget badkar, är lite avundsjuk på Johanna som snart får ett, så det blev till att fixa lite annat i stället. Har dammusgit, såg ut som hösten hade byggt bo i våran hall, har diskat, har tagit en lång dusch, bäddat rent och slängt iväg ett par ansökningar. Har hunnit med en hel del faktiskt, fast så mycket lugn och skön har den ju inte varit.

Nu måste jag hänga lite tvätt åxå.

Snart borde väl min familj komma hem förresten.

Av Anna - 30 oktober 2007 09:04

Idag ska jag slänga ihop lite ansökningar. Känns som att jag gjort detta till dödagar, men det har ju tyvärr inte gett något resultat ännu. Nu har jag ialla fall hittat lite jobb på ams.se och ska söka. Orkar egentligen inte, men om jag överhuvudtaget ska ha chans att få jobb till våren måste jag ju söka. Bäst att skrida till verket med en gång medan jag har ångan upp.


Wish me good luck!

Av Anna - 29 oktober 2007 21:04

Råkade cykla förbi Takidas buss i lördags. Eftersom man bloggar och är lite hobby papparazzi så var det ju inte mer än rätt att plocka fram kameran och ta ett kort. Coolt tycker jag.

Av Anna - 28 oktober 2007 20:22

Idag har det hänt en hel del grejer. Sambon och min far åkte och fixade lite gejer hos min farmor och farfar, medan jag och mamma tog Lilleman på promenad till IKEA. Att gå på IKEA en löningssöndag, kanske inte helt smart. Ja, vi var ju knapast ensamma om jag säger så. Orkad einte ens kolla riktigt på grejer så vi gick, då kom pappa och sambon och sedan skulle mina föräldrar gå in igen och kolla. Sambon och jag med sonen gick hemmåt, vi orkade inte kolla genom IKEA igen.

nköp: Stearinljus, en bristvara i detta hushåll, dock ej längre, plastmuggar till barn och barnets kompisar och servetter.

När vi kom hem åkte föräldrarna hem och vi käkade lunch och bakade en sockerkaka. Karin och Simon skulle komma på besök. De kom och stannade ett bra tag, vi har alltid så mycket att avhandlaär vi ses och nu var det såååååååå länge sedan att vi bara babblade och babblade. Det blev dags att laga middag och Karin och hennes lilla goding var kvar. Vi åt och drack ett glas vin.

Sambon och jag firar faktiskt ett årig förlovningsdag idag, så lite vin skulle vi ju allt ha.

När Karin och Simon gått somnade lilleman som en stock och nu ska vi fira våran dag lite mer, typ genom att kolla TV och så.


Av Anna - 28 oktober 2007 20:10

Måste börja med att berätta vad lödagen innehöll. Vi började dagen med att åka ner på stan och handla skor åt lilleman. Vintern är snart här... kommer snabbare än man tror, och sedan åkte vi hem och började fixa lite hemma. Mina föräldrar dök upp strax efter 14 tiden, de skulle ju vara barnvakt under kvällen, då vi skulle på Goggfest i Enköping. Åkte med bussen till Enköping och där hämtades vi av Linus och Martina på stationen.

Lördagskvällen blev skitkul. Vi var fjorton stycken som skulle bjuda varandra på varsin drink med tilltugg. Pizza, sockersöta drinkar och en jäkla massa tilltugg gjorde väl att typ alla belv helt avslagna och ingen orkade riktigt festa. Jag varvade med vin och när Singstar plockades fram var det väl bara jag som vågade sjunga för Kung och Fosterland. Alla andra var ute efter att vinna och plocka poäng, men jag ville bara ha lite kul. Ja, sen blev det snack i köket, konstigt att alla fester alltid hamnar i köket. Vet inte varför det är så, men där står man ialla fall och hänger.

Tyvärr har allt roligt ett slut och så även denna kväll, vi beställde taxi och tog bussen tillbaka till Uppsala 01,33 fast det är klart, vi fick sitta i 30 minuter på hållplatsen och vänta eftersom taxichauffören körde som en dåre och vi hade beställt taxi förtidigt. Lite trist.

Somnade som en stock på bussen. Föst frågade jag min sambo som gnuggade ögonen helt svullet röda om han skulle sova, helt sur. Han sa att han kanske skulle somna och sen somnade jag. Sov hela vägen till Uppsala och kände mig lagom pigg att cykla 3 kilometer hem. Men somnade hemma åxå så det funkade ju ialla fall.


Måste passa på och tacka Mamma och Pappa för hjälpen med barnvakt, Linda och Ludde för ett trevligt initiativ och härlig kväll.

Av Anna - 26 oktober 2007 16:21

Känns verkligen skönt. Kom hem ganska bra tid och sambon höll på som bäst att dammsuga. Verkligen underbart, nu slipper jag. Orkar inte ens, är helt slut. Funderar på om jag överhuvudtaget kommer orka vara uppe till 22 ikväll. Kul man är....NOT!!!!

Sov på tåget från Stockholm åxå, är bra trött. Men det bekommer mig inte, det är ju FREDAG!!! Helt ljuvligt. Nu ska jag slappa hela helgen, fram till måndag då det är jobb igen.


Allesammans, ha en superskön fredag och ät gott, drick gott och njut. Thank god it's friday!

Ovido - Quiz & Flashcards