Alla inlägg den 26 oktober 2006

Av Anna - 26 oktober 2006 18:16

Ut på ävnetyr i regn och rusk var det även idag. Fattar inte varför det måste regna hela tiden. På vägen till öppna förskolan i eftermiddags duggade det lite, men under tiden vi var på babymassage (i två timmar) ökade höstrusket fart. När dessa två timmar i värme och mys passerat vräkte regnet ner. Jag gillar visserligen hösten men med måtta. Måste kanske ta och införskaffa mig ett par regnbyxor. Har spanat in ett par som får duga efter mina ekonomiska möjligheter, men det gäller ju att inhandla dem åxå. Snacka går ju alltid... Är trött på att vara små blöt hela tiden, med ett par schysta brallor som tål ur och skur kan även jag befinna mig ute och vara torr och nöjd med hösten. Känner att jag faktiskt fortfarande är lite små blöt om strumpan, kanske skulle ta av mig dem och sätta på raggsocker.Nåt som jag verkligen älskar med hösten är att man äntligen kan tända ljus, dricka te och kura i soffan igen. Sommaren i alla ära men blev det inte lite väl mycket av det goda i sommras? Jag tycker att det var lite i varmaste laget faktiskt. Nä, jag ser fram e mot advent och lite snö. Det är urhärligt tycker jag.Ikväll blir det sen middag och lite mys i soffan innan det är dags att krypa till kojs och invänta nästa morgon och dess äventyr. Det är bara att klänga på sig regnjacka, fingervantar och ett glatt humör innan man beger sig ut i höstrusket.

Ovido - Quiz & Flashcards