Alla inlägg den 29 oktober 2006

Av Anna - 29 oktober 2006 22:29

Ställde om klockan i natt när jag satt och ammade. Hatar att hålla på med vintertid och sommartid, glömmer alltid bort när man ska vrida och hur, fram eller bak?!Idag var vi en aningen sega på morgonen, låg en stund längre i sängen, det är ju ine varje morgon man är nyförlovad... Jättemysigt ialla fall, oftast har man ju bråttom iväg till nåt.När vi alla tre var duschade och färdig fixade åkte vi till landet, utanför Enköping och hälsade på våra vänner Linus och Martina och deras två barn Lucas och Vilja. Det var verkligen en härlig höstdag idag så vi gick en promenad och sedan åt vi kanske världens godaste Tacopaj som Linus fixade iordning. Därefter fikade vi och sedan var det dags att fara hemmåt igen. När vi stod färdiga att bege oss hemmåt upptäckte vi att termometern stod på minus 3 grader, det är inte klokt. Dessutom var det frost på bilen, kommer vintern nu? Det är väl dags för vinterdäck på onsdag, om jag inte minns fel. Hur ska tiden räcka till?Sonen var trött och grining hela vägen hem och det blev inte bättre av att vi var tvugna att åka in och handla lite på ICA Maxi innan vi kom hem. Men med lite mat i magen, ny blöja och pyamas på somnade han som en stock. ´Nu sover han skönt i sängen... får se hur länge det dröjer innan han vaknar

Av Anna - 29 oktober 2006 10:41

Vi hade bokat bord på Tzatsiki här i Uppsala till klockan 20, barnvakt-farmor och farfar. Väl inne på resturangen pratade vi om allt annat än om sonen, det behövs ibland. Vi hade jättetrevligt, maten var god och tiden sprang iväg. Efter varmrätten var vi båda alldeles för mätta för att beställa annat än att dricka. Då sa min sambo att jag och sonen var den bästa presenten han kunde få och sedan frågade han om jag ville gifta mig med honom. Självklart ville jag det. Herregud jag har väntat på detta hur länge som helst. Det var inget "gå ner på knä" frieri men det var ändå väldigt romatiskt.Vi har tillsammans kollat ut ringar, så det kom inte som en överraksning fast det var ändå väldigt pirrigt! Jag är jätteglad och jättekär i min kära sambo/ fästman! Äntligen jag få min stora kälek.

Ovido - Quiz & Flashcards