Direktlänk till inlägg 31 oktober 2006

Svärfar 50 år!

Av Anna - 31 oktober 2006 21:10

Stressig morgon, klockan ringde sex- sov till kvart över. Konstigt sömnen blir allt mer viktig när man har spädbarn. Stressade hela morgonen för att hinna med bussen som lastade in barnvagnarna en kvart innan avgång för att sedan ta oss till Åland. Sova på bussen? Nä, det funkade inte- sonen sov typ i 40 minuter och då kunde man ialla fall vila ögonen. På båten var det kaos, inte så mycket folk men det stormade som aldrig förr. Vi var sju personer som reste i sällskap till Åland denna stormig dag och en av oss blev dålig, inga namn nämnda! Jag har varit med om att det stormar förrut och detta var inte det väsrsta jag upplevt men det var inte alltid kul om jag säger så... På Åland var vi som vanligt tvungna att kliva av båten för att sedan kliva på och jag kan lova att det var inte lite det blåste, men ändå inte lika mycket som det blåste i Grisslehamn där hade inte ens landgången gått att använda. Vi var snabba till resturangen där det var bokat bord. Härligt smörgåsbord med mycket mat av de olika slag. Varje gång man äter smörgåsbord börjar man i fel ände. Har ni tänkt på det? Först öser man på av förrätten (kallamaten) för att man är så hungrig och sedan är man egentligen mätt när det är dags för det varma. Hur som helst. Åt och var glad, inte direkt viktväktar mat, men svärfar fyller bara 50 en gång i livet.Försökte dock att tänka på vad jag stoppade i mig, så gott det nu gick. Sedan var det dags för efterätt, egentligen var jag alldels för mätt för den men fick ner lite osötade bär och ädelost, lagombra.Paniken spred sig i sällskapet när vi insåg att taxfree shopen skulle stänga om 30 minuter, notan betalades och alla försvann. In i shopen och handla. Svärfar skar sig på öl plattan så blodvite uppstod. Mitt på självaste födelsedagen. Inte alls bra. Stackars lilla svärfar!Bussresan hem- skönt sova en stund tänkte jag. Ha, trodde inte det. Bakom oss satt ett gäng barnfamiljer som alla var mycket högljudda och ingen av oss kunde vila ögonen, typiskt. När vi väl anlände till Uppsala igen skulle vi alla hem till oss för att dricka lite skumpa för 50 åringen, som en av fastrarna släpat på hela dagen.Det var en skön (!), mysig och trevlig utflykt och jag hoppas min svärfar hade en bra födelsedag. Jag tyckte dagen var mycket lyckad ialla fall. Dessutom verkade han bli väldigt glad för presenten han fick av oss, två biljetter till REAs show och ett dubbelrum bokat på Hotell Plaza i Stockholm.GRATTIS ÄN EN GÅNG PÅ 50 ÅRSDAGEN SVÄRFAR!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 31 augusti 2008 10:24

Jag flyttar min blogg till annagrillfors.blogspot.com Alla ni som troget läser om mig och mina vardagliga bestyr får självklar följa med mig dit istället. Alla ni andra åxå, såklart!   ...

Av Anna - 30 augusti 2008 23:32

Just nu sitter jag på vardagsrumsgolvet hemma hos Linus och Martina och försöker skriva ett inlägg, trots en hel del mängd vin i kroppen. Vet allstå inte hur detta kommer sluta. Alla barnen sover sött, våran son i soffan, svettig som en liten gris un...

Av Anna - 30 augusti 2008 15:02

Nu har jag äntligen varit och blivit klippt. Det kändes nästan som en evighet sedan men det är ju bara två och en halv månad sedna jag var och fixade mig. Nu känns det verkligen skönt. Lite nyfrissad i håret med både ny frissa och slingor. Åhhh vad d...

Av Anna - 29 augusti 2008 12:19

Efter en mer eller mindre (läs mer) skitjobbig vecka är det så äntligen fredag. Jag måste säga att det känns hur skönt som helst. I morgon ska jag bli klippt, det är nåt jag verkligen längtat efter, ser inte helt OK ut i skallen direkt. Men annars ko...

Av Anna - 26 augusti 2008 10:19

...blir det den här veckan för mig. Igår hade vi arbetsplatsmöte, i dag möte med arbetslaget och i morgon föräldrarmöte. Jag är redan helt slut och det är bara tisdag. Gissa om jag kommer somna sött i soffan på fredag. Annars rullar det på, terminen ...

Ovido - Quiz & Flashcards