Alla inlägg den 2 april 2008

Av Anna - 2 april 2008 20:05

Eftermiddagen idag har varit väldigt rolig. Vi samlade en av skolans nior och begav oss iväg in till stan på studiebesök. Studiebesöket var på Stockholms universitet och gissa om det var kul. Jag har aldrig varit där tidigare och det var verkligen spännande. Vi möttes upp av två studenter och en journalist samt en fotograf. Tillsammans visade de oss runt på Friscati (som området heter) och journalisten och fotografen fotade och antecknade. Ett besök på religionshistoria var inplanerat men det blev lite tokigt så vi kunde inte titta där, men på kemin var vi välkommna. Oj, inte bara eleverna tyckte att det var intressant och roligt med alla olika expriment de fick testa, jag tycket det var oerhört intressant och spänande. Tänk om kemi lektionerna i högstadiet hade varit så roliga, då hade man kanske lyckats förstå vad atomer och periodiskasystemet egentligen innebär.

Att det var fint och varmt vår väder gjorde inte studiebesöket  mindre roligt. Vi kunde sitta ute i vårsolen och fika och leka värderingslekar.

Jag kunde inte låta bli att bli lite känslosam,inte helt ovanligt för att vara mig, tänk vad intellektet flödade på området. Helt galet, massor av människor som lever och andas universitet och studier. Det kändes som en helt avlägsen tid fast det inte är så länge sedan jag själv var där och jag blev lite sugen på att plugga igen. Men det är nog bara att inse att den tiden är förbi.

Ovido - Quiz & Flashcards