Alla inlägg den 12 april 2008

Av Anna - 12 april 2008 21:33

Idag har det inte varit tal om någon stress alls. Helt ljuvligt. Sonen och jag vaknade i lugn och ro, gick runt länge i pyjamas och sedan tog vi en promenad till Gränby. Middag inför kvällen inhandlades och efterlängtade vantar till sonen. Våren är ju faktiskt här och att låta honom vara ute och leka i tjocka vintervantar känns inte helt schyst. Två par, för att vara på den säkra sifan och sedan gick vi hemmåt.

Jag sov på soffan och lilleman i vårat sovrum, med full utemundering på sig eftersom han somnade i vagnen. Lyckades faktiskt bära upp honom utan att han vaknade. Ibland lyckas man.

Åt lunch och mös en liten stund till och sedan gick vi ut på gården och lekte. Det var helt ok, brukar faktiskt tycka att det är bland det tråkigaste som finns men idag var det ändå lite lättare att genomlida stunden i lekparken.

Karin är gräsänka- igen, så hon och hennes lilla hjärtegryn kom över på middag. Alltid lika trevligt att ses. Pojkarna lekte och härjade fritt här hemma, vet inte vem som är mest busig. Men de är bara för goa när de kramas.

Nu sitter sambon och jag i soffan och myser med filt och lite vin.

En underbart lugn och skön lördag, kan inte minnas när det var så här lungt och skönt på en helg sist. 

Av Anna - 12 april 2008 07:11

Igår kväll hade vi både Johanna och Pernilla här på middag. Det var supertrevligt. Sambon lagade sin goda kycklingwok och vi alla åt med stor förtjustning, hoppas jag. Man kan inte alltid veta men det var ingen som inte åt av det ialla fall. Kändes skönt att bjuda Pernilla på nåt annat än korv, de senaste gångerna hon varit här är det just korv som stått på menyn. Korv är varken det godaste, roligaste eller mest märkvärdiga att bjuda på precis. För Johannas del brukar det vara mina fetaostfyllda färbiffar eller lax som serveras när man väl lyckats lura hit henne för ett par timmars samkväm. Men så var det alltså inte igår.

Eftermiddagen åkte Johanna och jag till macken och köpte en massa onyttiga, men ack så goda, grejer. Det var två olika sorters chips, dip och chocklad. Inte alls bra egentligen men det var hur gott som helst. Snacka om att man är ett helgfetto. Äter inget onyttigt på veckorna och så kom fredagskvällen och jag passar på att äta massor av gott och onyttigt. Som tur är äter vi inte sånt verenda helg, men ett helgfetto måste jag nog erkänna att jag är ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards