Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Anna - 26 juni 2008 21:23

Idag fyller min älskade son 2 år, men den är snart slut. Tänk vad dagarna går fort egentligen. Gårdagen innebar tvättning i tvättstugan (!) Hatar verkligen det. Men, när man ska åka bort så måste man ju ha rena kläder med sig... Sonen har nu åkt till mormor och morfar och jo, det är klart- jag fällde en tår eller två. Han ska ju vara i från oss i tio hela dagara, känns helt galet. Men han kommer nog att få kul. Förhoppningsvis kommer vi åxå få det.

Vi har ju vår bröllopsresa att se framemot. Den kommer ju nu. Ska bli hur skönt som helst. En hel vecka- utan barn och bara med tid för varandra. Gissa om vi kommer fösröka att njuta allt vi kan. Håller bara tummarna att det blir fint väder. Sist min man och jag var i väg någonstans, var till Tunisien, då regnade det i fem dagar av sju, hur kul är det? Tror dock inte att det skall hända igen. Händer det igen blir nästa resa vi gör tillsammans i augusti och till Turkiet, aldrig mer regn på semstern utomlands. Kan ni fatta vilken otur. Men, det borde väl inte bli så denna gång...


Idag då, sonens 2 årsdag bjöds det på pajer- min specialare Cheddar och skonkpaj och ruccola med tomater. Den var verkligen god. Grillade kycklingspett med coscossallad och ljummen potatissallad, Johannas recept. Till detta serverades det både vin, öl och grönsallad med fetaost och rädisor. Det var mycket gott.

Kaffe och tårta måste man ha på födelsedagen och tårtan var Blixten McQueen från filmen Bilar i 3D version. God och skitsnygg var den.


Nu är vi barnlediga i tio långa dagar, gissa om vi kommer ha kul!

Ovido - Quiz & Flashcards