Alla inlägg den 9 december 2006

Av Anna - 9 december 2006 23:42

Ja, julknytisen vi var på igår hos Linda och Ludde var verkligen trevligt. Ungarna härjade för fullt och vi andra satt länge och åt. Alla hade vi tagit med en massa goda grejer att dela på vid julbordet och det var nog ingen som gick ifrån bordet utan ett brett leende på läpparna och uppknäppta brallor. Inte så mycket viktväktare (som vanligt) men jag försökte faktiskt tänka på vad jag lassade på. Gott och mycket trevligt. Detta har blivit en tradition som vi gjort nu för tredje året i rad.Imorse stressade vi i väg till babysimmet. Lilleman var egentligen alldelles för trött för att uppskatta aktiviteten men det är alltid lika kul för oss, föräldrarna. Jag stod med min brännskadade arm och videofilmade hela halvtimmen, det är ju kul att titta på när sonen blivit större sedan. Nästa vecka är det sista gången på "Ankan" och då ska farmor vara med och simma, jag får ju som sagt inte och min sambo jobbar.Efter babysimmet hämtade vi Nicke och Maria och åkte raka vägen till Gävle. Skulle se HV71 krossa Brynäs i den nya arenan. Det var stor folkfest verkligen. Jag gillar faktiskt hockey och jag tycker kanske att det är allra bäst innan nedsläpp, men vi missade det helt idag eftersom vi kutade runt denna vackra, dyra, nya och supermoderna arenan och letade skötbord. Hittade inget och de som vi frågade hade ingen aning. Konstigt kan jag tycka.Hur som helst var det svårt att fokusera på matchen eftersom lilleman satt i mitt knä och var lagom road. Vi hade hörselskydd på honom så att han inte skulle få trummhinnan sprängd, det tyckte han visserligen var kul men hockeyn var ingen favvis. När HV gjorde det första målet efter bara några sekunder visste jag att de skulle vinna, de ligger ju trots allt etta i tabellen och är väl ett av Sveriges bästa lag faktiskt. Mycket riktigt HV vann med 5-4. Skönt att krossa Brynäs på bortaplan. Jag var glad men de bakom var mindre glada. De hade åkt från Göteborg för att se Brynäs Frölunda spela någon dag innan och tänkte att de lika väl kunde kolla den match. Jag älskar när "mitt" lag vinner.Nu sittr jag hos mina föräldrar, vi åkte hit direkt efter matchen, var bara hem och packade ihop lite grejer. Man har med sig mycket saker när man är två vuxna, för att inte tala om vad det blir när man dessutom har ett barn.

Ovido - Quiz & Flashcards