Alla inlägg den 27 december 2006

Av Anna - 27 december 2006 19:58

Pernilla dök upp hema hos ig i morse strax innan 8,30 för att vi tillsammans skulle gå ner på stan och kolla rean. När vi kom ner gick vi i de affärer vi främst ville gå i, lagom med folk. Inte för mycket och inte för lite. Inga direkta köer till provhytterna heller.Efter att vi ätit lunch i en stund var det helt överfullt med folk på stan, skitjobbigt. Får nästan lite panik när det är människor överallt som trängs, knuffas och ska vara först i alla lägen. Jag höll till exempel på att kliva på rulltrappan med vagnen när en tant trängde sig så att jag tappade taget om vagnen. Varför hade hon så bråttom? Skulle hon handla hela Åhelns och trodde att någon annanskulle hinna före? Kom ialla fall hem med två tröjer och ett par mysbyxor, väl behövligt. Mina mjuksiar har kanske jordens största hål i sig, känns bra att jag hittade ett par.På vägen hem stannade jag till hos Pernilla och drack lite julmust och åt ett par after eight. Varför heter godiset egentligen så? Får man inte äta dem före åtta eller vaddå?I morgon ska jag och lilleman åka tåg till Mariefred där mina föräldrar bor, mysigt att komma hem igen!

Ovido - Quiz & Flashcards