Alla inlägg den 26 november 2007

Av Anna - 26 november 2007 10:38

Så himla ljuvligt det är att ha nystädat. Nu på morgonen skickade jag i väg sambon och sonen till Öppna förskolan så att jag skulle kunna städa ordentligt. Vi har ju visserligen dammsugit som bara den den sista tiden eftersom utomhus lätt kommer in i lägenheten, men att torka damm och moppa golv var väldigt länge sedan vi gjorde. Dessutom har jag varit duktig och använt citex i köket, oj, oj, oj, oj det var inte igår. Här i Uppland finns det ju en hel del kalk i vattnet och det lämnar inte så vackra fläckar på diskbänekn precis. Men nu är de fula fläckarna helt borta, underbart!

Nu luktar det så gott i hela lägenheten och jag bara älskar det. Att städa är inte det allra roligaste jag vet men åhh vilket underbart resultat.

Egenligen skulle man passa på att sätta upp adventsslustakarna nu men det får nog vänta tills på söndag, eller kanske lördag eftermiddag.

Vilken tur, då får jag chansen att torka ur fönstrena en gång till denna vecka, lyckos mig.

Ovido - Quiz & Flashcards