Direktlänk till inlägg 28 april 2008

en timme tidigare..

Av Anna - 28 april 2008 18:02

...åkte jag hem idag. Orkade helt enkel inte vara kvar. Sviterna från helgen satt i även idag. Det känns att man inte är 20 längre.

Möhippa stod på mina vänners agenda. Själv hade jag helt andra planer. Skulle ju till Plantagen och handla blommor till balkonglådorna. Ja, några blommor blev inte inhandlade.

Stod i duschen nä de kom så när jag var färdig på badrummet och klev ut i den vackra Evadräkten var vardagsrummet fullt med folk. Jaha, en liten tår rullade ner för kinden, alltid lika blödig. Snabbt åkte några skitfula kläder på och sedan skumpa och motorcykelfärd mot stan. Skitspännande men åxå lite läskigt. Stannde vi en dansstudio- jag inte visste fanns, och jag skakar som ett asplöv av både färden på mc:n och av oro av vad mina vänninor hittat på. In i dansstudion och köra lite dirty dancing. Ibörjan var det skitpinit men vi alla kom över det eftersom det krävdes total koncentration. Shit va bra vi blev. Ett lite solouppträdande av den blivande bruden avslutade hela showen. Skitkul!

Till Norrlands för lunch och dricka. Efter ett tag bärs Singstar in och ja, det var ju bara att ge järnet. Jag hade skitkul fast det gick rakt å skogen för mig. Men det viktigaste är ju inte att vinna, utan att delta.

Nästa stopp var ansiktsmassage. Hur sköööööönt som helst. I slutet av massagen frågade kvinnan om jag vill ha smink. Tänkte, är det nån som kan sminka så är det väl hon, ack vad jag bedrog mig. Resultatet var.. japp, transvestit. Hur ful som helst.

In och prova divesre grejer till min outfit på den stora dagen och därefter till ytterligare ett ställe jag inte heller visste fanns i Uppsala. En sångstudio. Jaha, då var det bara att leta fram den seriösa sångrösten, inte helt lätt. Fångad av en Stormvind, inte världens lättaste låt. Måste be om ursäkt till min kära svägerska som jag retat lite i ett par år för hennes insats i studion på hennes möhippa. Nu vet jag hur svårt det verligen är.

Vidare till nästa ställe. Ost, kex, vin och dusch på Norrlands. Hur mysigt som helst. Alla hade med sig varsin sak som de tyckte representerade mig. Hur roligt som helst att höra.

Kvällens nästsista anhalt var Santorino där middag intogs. Åhhhhhhhh, det var gott och jag blev hur mätt som helst. En av tjejerna hade snus och det är nåt jag aldrig vågat mig på men provade en ialla fall, är det möhippa så är det. Inte min grej, alldeles för svidnade under läppen. Inte bekvämt.

Så, avlutade vi kvällen på Flustret. Shit vad vi dansade. Hur galet som helst. Men åxå hur kul som helst.

Svägerskan och jag tog taxi strax innan 01,30 hem till mig och somnade ganska snabbt i sängen. Oj, vi var verkligen trötta.


Tack så superduper mycket för allt ni hade fixat med och grejat med. Tack alla ni ljuvliga tjejer som var med Martina, Johanna, Pernilla, Therez, Annika, kusin Karin, Linda , Veronica. Måste även sända en stor eloge till min blivande make, shit att du kunde hålla dig! Det trodde jag aldrig.

Ni har gjort denna dag helt oförglömlig.  


 
 
Ingen bild

P

29 april 2008 03:51

Vad roligt att du hade kul på din möhippa Anna ! En dag att minnas........

 
Ingen bild

Annica

29 april 2008 20:02

Lät hur kul som helst!!! Synd bara att sminkandet inte vart helt hundra... Tänk att du ska gifta dig :) Kram kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 31 augusti 2008 10:24

Jag flyttar min blogg till annagrillfors.blogspot.com Alla ni som troget läser om mig och mina vardagliga bestyr får självklar följa med mig dit istället. Alla ni andra åxå, såklart!   ...

Av Anna - 30 augusti 2008 23:32

Just nu sitter jag på vardagsrumsgolvet hemma hos Linus och Martina och försöker skriva ett inlägg, trots en hel del mängd vin i kroppen. Vet allstå inte hur detta kommer sluta. Alla barnen sover sött, våran son i soffan, svettig som en liten gris un...

Av Anna - 30 augusti 2008 15:02

Nu har jag äntligen varit och blivit klippt. Det kändes nästan som en evighet sedan men det är ju bara två och en halv månad sedna jag var och fixade mig. Nu känns det verkligen skönt. Lite nyfrissad i håret med både ny frissa och slingor. Åhhh vad d...

Av Anna - 29 augusti 2008 12:19

Efter en mer eller mindre (läs mer) skitjobbig vecka är det så äntligen fredag. Jag måste säga att det känns hur skönt som helst. I morgon ska jag bli klippt, det är nåt jag verkligen längtat efter, ser inte helt OK ut i skallen direkt. Men annars ko...

Av Anna - 26 augusti 2008 10:19

...blir det den här veckan för mig. Igår hade vi arbetsplatsmöte, i dag möte med arbetslaget och i morgon föräldrarmöte. Jag är redan helt slut och det är bara tisdag. Gissa om jag kommer somna sött i soffan på fredag. Annars rullar det på, terminen ...

Ovido - Quiz & Flashcards