Alla inlägg under april 2008

Av Anna - 10 april 2008 20:34

Jag har kommit på att jag är nere i en svacka, har ingen ork överhuvudtaget. Orkar lixom ingenting nuförtiden. Så här har jag nog aldrig kännt förrut, aldrig varit så trött och oengagerad. Vet inte vad det beror på men jag har ingen lust med nåt och orkar absolut ingenting. Vill bara sova, på väg till jobbet (trots att jag alltid varit morgonpigg), på väg hem från jobbet. På eftermiddagen och såklart på natten. Kommer till jobbet och känner mig redan på morogonen som en zombi fast jag då varit uppe i flera timmar och i normala fall har dt aldrig varit ett problem med tidiga mornar. Nu är jag bara så osugen på att jobba, handla middag, laga middag, diska, tvätta och allt annat betsyr som måste tas om hand hemma. Igår gjorde jag en kraftansträgning och dammade och dammsög hemma. Det kändes hur bra som helst när jag var klar, men orkade såklart inte alla rum, vi har tre!

Nä, jag måste rycka upp mig för så här kan jag inte ha det. Ska man behöva sluta jobba kanske, då kommer väl ändå orken komma tillbaka. 

Av Anna - 9 april 2008 19:58

...är det någon som har ett jobb till mig eller? Jag håller på att bli tokig av allt jobbsökande. Orkar inte längre, måste man jobba? Varför kan man inte bara skita i det, skita fullständigt i alla räkningar och inkomst. Det känns precis så just nu. Skulle fan vilja flytta hem till mamma och pappa, leva på deras välfyllda kyl och frys. Få lite pengar till slängda när man behöver och leva ett superglassigt liv hela livet..... Vaddå? Funkar inte det? Nähe, men då har jag inget annat val än att fortsätta sitta och leta jobb, fast jag just nu kan komma på hundra andra roligare saker. Finns det ingen som är i behov av mig på arbetsmarkanden?

Av Anna - 9 april 2008 16:25

Gillar verkligen onsdagar, då är jag hemma redan vid 14tiden. Helt udnerbart. Nu på eftermiddagen har jag hunnit handla mat, dammsugit och torkat lite damm. Tvättmaskinen har jag åxå hunnit med så nu är det endast ett fåtal kläder kvar i tvättkorgen, mest sånt som ska särbehandlas vid tvättning. Superjobbiga att ta tag i med andra ord. Åhhhh vad det är skönt att vara hemma i rimlig tid, synd att det inte är bättre väder så vi kunde vara ute och leka en stund på eftermiddagen. Man kan itne få allt, så är det bara.

Sambon slutar åxå relativt tidigt idag så han är på ingång, middag och sedan blir det ytterligare en lugn kväll- det ser jag fram emot. 

Av Anna - 8 april 2008 20:03

Hallå, vad fasiken hände med våren? Egentligen är det inget nytt att aprilvädret aldrig kan bestämma sig, ena dagen varmt och skönt och andra dagen snöblandat regn. Men hur kul är det? Nu har jag precis hunnit vänja mig med sol, klarblå himmeloch så plötligt en dag (typ som denna) bara blåser det hur mycket som helst och sen kommer regnet. Dessvärre kom det även lite snö nu på kvällningen. Hur kul är detta? Inte direkt roligt skulle jag vilja säga, nä nu blir det vinterjacka i morgon igen och då kommer det säkert bli 15 grader varmt. Gillar inte snabba väderväxlingar, man hinner aldrig vänja sig.

Av Anna - 7 april 2008 20:06

Idag ahr det inte varit någon bra dag. Stressig och massor att göra. Har kanppt hunnit sitta ner och dricka en kopp kaffe. Utvecklingssamtal på eftermiddagen som visserligen funkade jättebra men samtalet har hängt över mig som ett svart orosmoln hela dagen. Det är lite läskigt att träffa elevernas föräldrar, man vet ju aldrig vad man möter. Men det gick bra. Nu har jag avverkat två och har två kvar. Tur att jag inte har fler handledare elever, det hade jag nog, i ärlighetens namn, inte orkat....

Sambon och sonen hämtade mig på jobbet åxå, så jag slapp komma hem så sent. Ibland känns det extra surt att inte ha körkort, jag sparade massor av tid. När vi var framme i Uppsala hade inte ens mitt tåg från Upplands Väsby gått ännu.

Det var skönt att äta middag med familjen faktiskt, det hade jag inte hunnit om jag åkt tåg hem. 

Nu är jag supertrött, ska dricka mitt te och sen krypa till kojs. Det är jobbigt att pendla, det kan ni skriva upp.


Av Anna - 4 april 2008 19:49

När man pendlar varje dag, som jag gör, till jobb i annan stad och man gå upp tidigt, tidigt om mornarna är det inte mycekt som behöver för att väcka glädje. I morse till exempel stod Uppsala Nya Tidning och delade ut en massa gratistidningar på centralen. I vanliga fall ögnar jag igenom Metro och har oftast hunnit kolla klart i tidningen innan tåget ens anländer till stationen blev jätteglad. Äntligen en riktig tidning att bläddra i. Det tog hela vägen till Upplands Väsby att läsa igenom tidningen och den var riktigt bra, mycket bättre än Metro ialla fall. I vilken underbar sak att göra för sina medmänniskor. Tänk, att så lite kan glädja så mycket.

Av Anna - 4 april 2008 18:44

...pratar Gert, Titti och Roger på Morgonzoo, mitt absoluta måste på mornarna, om denna EM låt, som Titti faktiskt har gjort. Så himla kul. Jag lyssnade och blev helt förälskad.

Lyssna på dels texten men defientivt på Tittis sångröst, kanske inte skulle passa till att bli sågad av IDOL juryn ens.

Av Anna - 4 april 2008 17:01

Blir inte klok på SJ:s hemsida. Har nu försökt ta mig in i flera dagar för att kolla lite tågtider tills i morgon då jag och sonen ska träffa mamma i Stockholm. Vi ska ju på dop och då kan det vara bra att veta hur tågen går. Hämtade en tabell i pappersform (?) i morse på stationen men där står det dagligen. Vad fasken betyder det? Dagligen, varje dag fattar jag ju men gäller det även helger? Nu blir jag så himlans tveksam. Vet inte när tågen går och det verkar inte om att SJ kommer låta sina kunder få ta del av den informationen genom hemsidan idag heller. Blir lite smått tokig!

Ovido - Quiz & Flashcards