Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 17 januari 2008 08:56

...av att jag har varit sjuk sedan i lärdagskväll. Har helt enkelt inte orkat. Mina ögonglober har värkt så jag trott att jag ska bli tokig. I måndags låg jag hela dagen och blundade. Helt galet. I tisdags vilade jag bara- inte en blund på hela dagen och i går var jag till doktorn. Det visade sig att jag har åkt på bihåleinflammation och blev sjukskriven i tio dagar. Måste man vara sjukskriven bara för at man äter penicilin? Fattar ingetning. Har nu börjat äta mina hemska Kåvepenin och känner mig ialla fall så pigg att jag orkar blogga, alltid något.

Nä, denna vecka har inte varit rolig och inte särskilt händelserik, jag har legat på soffan, snorat, hostat, druckit massor av vatten, juice och te. Frusit och svettats om vartannat, med andra od haft en jäklig tråkig vecka. Nu när min medecin börjar verka hoppas jag att jag ska orka lite mer. Längtra efter kaffe, har inte druckit en endaste kopp sedan i söndags, bara bäljat i mig te. Inte heller har jag ätit ordentligt, blir hungrig men vill inte äta. Mjuka smörgåsar har varit min mat under det senaste dagarna och då har det gjort för ont att tugga, helt kontisgt. Hoppas nu att jag ska vilja äta lite, vore gott med mat.... får se om det känns likadant när det är dags för lunch.

Av Anna - 13 januari 2008 10:36

I väntan på att sonen ska komma hem från farmor och farfar har jag passat på att städa ut julen. Känns alltid lika tomt, varje år. Alla ljusstakar, alla tomtar, alla röda dukar som så fint har ombonat hemmet under en liten tid är nu återigen ner packade i sina lådor. Även om jag älskar advent, jul och egentligen hela december måste villigt erkänna att jag inte direkt längtar tills nästa jul, inte ännu.

Nu ser jag framemot en skön varm och härlig vår.

Av Anna - 13 januari 2008 08:07

...hade sambon och jag chansen att gå på Bio. Vi hade bokat platser för att se Arn. Lilleman åkte hem med armor och farfar som kom över under eftermiddagen och fikade.

Vi var verkligen sugna på att gå på bio, det var länge sedan och Arn är ju en film man verkligen vill se. Vi åt middag hemma, skulle gå på den sena bion klockan 21 så det blev lungt innan vi skulle gå. Helt skönt, lugn och ro, kolla lite TV, prata lite och bara slappa. När det sedan blev dags att gå orkade vi helt enkelt inte. Vi båda var helt slut, halv sov i soffan och slö kollade på en film på femman. Helt galet, vi som verkligen ville se filmen. Men vi fick ialla fall en lugn skön lördagskväll bara vi två.

Arn kommer väl visas ett tag så förhopningsvis kommer vi hinna se den ialla fall.

Av Anna - 12 januari 2008 09:47

Sov ända till klockan var 8 i morse, helt galet. Trodde inte det var möjligt längre, det var så länge sedan jag fick sova tills jag vaknade av mig själv. Känner mig ändå inte riktigt utvilad, men det spelar ingen roll. Idag är det lördag, ledig, ledig, ledig, ledig, ledig. Skönt!

Tänkte gå ner på stan i eftermiddag och kolla lite i affärer.

Rean på polarn och pyret börjar ju idag, kanske jkan man hita nåt fynd till lilleman.

Nu ska jag fortsätta att njuta av min lediga dag!




Av Anna - 11 januari 2008 20:15

I eftermiddags när jag skulle bege mig hem från jobbet med tunnelbanan, var det såklart nåt fel. Halvfart till T- Centralen, tror inte det. Hoppade av och tog bussen till pendeltåget. Väntade i snålblåsten och såg tåg efter tåg passera stationen och kände mig lite ensam och frussen på perrongen. Men, pendeln kom och jag hamnade tillslut i Märsta. För att inte frysa ihjäl kände jag att jag var tvungen att köpa mig en varm kopp kaffe innan tåget hem till Uppsala skulle komma. Resan hem tog två timmar, en halvtimme längre än vanligt. En fredagkväll, lite typiskt...

Väl hemma väntade Pernilla på mig. Sonen sov en stund på soffan, kan ju tänka mig att han lekt slut på både sig själv och Pernilla under eftermiddagen. Sjuk, nä verkar inte så, inte längre. Nu både leks det, skrattas och härjas som vanligt. Tror till och med att Pernilla och lilleman hann leka hund en liten stund efter middag. De kröp runt på golvet med varsin strumpa i munnen. Ja, vad gör man inte för att underhålla och roa. Jag är så evigt tacksam att vi får hjälp av Pernilla när det krisar. Hon, Du, är verkligen guldvärd. Funderar på hur vi ska kunna kompesenra dig.


Tack ännu en gån för att du ställer upp!!!!

Av Anna - 10 januari 2008 19:45

Sonen är fortfarande sjuk och det är inte kul. Idag har ha åxå haft hög feber men nu verkar det avstanna i alla fall. Jag tog tempen på honom innan sängdags och då var det ingen feber längre, men han blir nog hemma från dagis i morgon åxå. Känns inte bra att skicka honom till dagis när han fortfarande är krasslig. Håller tummarna att han är på bättringsvägen nu, det har inte varit kul med hög feber, rinnande näsa och inngen matlust. Inte ens välling vill han ha.

Pernilla ryckte in som barnvakt under ett par timmar idag så sambon skulle ner på stan och fixa lite grejer och jag hoppade in som vikarie på svenska och engelska. I morgon kommer hon igen, våran lilla samarit.

Tur att vi har Pernilla i dessa lägen.

Av Anna - 9 januari 2008 19:49

Idag har det inte varit kul att vara lilleman i familjen. Han var varm i går och i morse vakande han med högfeber. Just denna dag, lite typiskt. 18 månaders kontroll och dagis... typiskt, men så är det. Sambon och sonen har varit inne hela dagen och bara myst. Lillpojken har haft feber hela dagen och när jag kom hem var han verkligen mosig och mådde inte alls bra. Stackars vår lilla kille. Nu sover han i sambons famn, helt utmattad och sjuk. Åh, min lilla goa kille. Det blir ju inget dagis i morgon heller eftersom han fortfarande har hög feber.

Av Anna - 8 januari 2008 20:11

Nu har vårterminen dragit igång, pust. Lite lungt så här första dagen efter jullovet, för eleverna ialla fall. Vi andra har fixat och tricksat med scheman, listor, böcker, kopiering, inhandling och mycket mer tidsödande arbete. Men vad skönt det känns att allt drar igång.

I morgon ska jag ha min första lektion i Hemkunskap, ska bli väldigt spännande och väldigt roligt. Håller dock tummarna att det ska gå bra, men har svårt att tänka mig nåt annat, fast det är klart, blir det eldsvåda så kommer det väl inte kännas så bra kanske. Får helt enkelt hålla tummarna att det inte blir någonting sånt.

Kom hem till familjen och middagen var serverad, hur underbart som helst. Det var bara att kavla upp ärmarna och hugga in på sambons Spagetti och köttfärsås. Nu sitter jag och jäser som bäst i soffan.

Skönt med lite tystnad och lugn och ro efter en hel dag med liv och rörelse.

Somnar nog som en stock i kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards