Av Anna - 26 juli 2008 20:01

Idag har det varit en märklig dag. Min man jobbar lördagkväll, har typ aldrig hänt tidigare, så det innebär att jag och lilleman har fått ta vara på eftermiddagen själva. Men innan min äkta hälft åkte till jobbet i eftermiddags var vi hela familjen i Fjällnora och badade. Morgonpigga som alla småbarnsföräldrar är, var vi där redan 9,30. då var det endast ett fåtal badfolk där. När vi sedan åkte hemmåt vid 13 tiden var det precis hur mycket folk som helst och väldigt lite gräsyta var synbar för blotta ögat.

När mannen min hade åkt begav lilleman och jag oss ut på en cykeltur och hamnade vid Lännakatten. Sonen blev hur glad som helst. Vi passade på att handla lite innan tåget skulle komma in till stationen och vi kom faktiskt samtidigt till stationen- tåget och vi. Vi var ute i en och en halv timme i solen, lilleman var röd på armarna och jag hade fått en bonnbränna, typiskt.

Eftersom det bara var jag och lilleman i kväll lyxade vi till det med lite jordgubbar till efterrätt, gissa om det var lycka.

Lycka för min son är alltså:

Tåg, bad och jordgubbar. En kanondag för honom med andra ord.

För mig är lycka:

Ledighet, värme, sol och bad. Ja en kanon dag för mig åxå alltså.

Av Anna - 25 juli 2008 20:44

...äntligen, måste jag säga. Men här sitter jag i min lägenhet och kan inte ta mig till nåt bad. Lite typiskt. Visst, det är klart, vi har ju åkt på kvällen när min man har slutat jobba och badat ett par kväller, men det är inte riktigt samma sak. Då- är det enligt min mening alldeles för kallt i vattnet för att njuta. Nä, bli och körkort skulle man ha, eller varför inte ett hus med pool. Ja, det är ju verkligen något att tänka på.

I går kväll var Johanna här, det var hur mysigt som helst. Vet inte om vi träffats sedan bröllopet men jag hoppas verkligen att vi har det. Hur som helst, vi hade jättetrevligt. Åt hemmagjord pizza och tog med oss fruktsalladen (efterrätten) till Fjällnora där min man och son skulle kvällsbada. Jag och Johanna satt och var panelhönor i en märklig grässluttning som gav träsmak.

Idag har lilleman och jag varit på 4H gården en liten stund, han fick ta sin egen cykel dit. Det var mysigt men eftersom sonen just lärt sig ordet Bajs upptäckte han (och meddelade högt till övriga besökare) att det fanns en hel del av detta i hagarna. Nja, han pratar ju ialla fall.

På söndag kommer Jimmy, Jessica och lilla Nellie hit på besök. Något jag verkligen ser framemot. Ska bli hur kul som helst och sen börjar min man sin semester. Gissa om jag har längtat!

Av Anna - 23 juli 2008 09:51

Det är inte klokt vad tiden går fort. I början av sommaren tänkte jag "Herregud, 8 veckors ledighet, vad ska jag göra?" Nu tänker jag "Herregud, det har redan gått 5 och en halv vecka, hur ska jag hinna med allt?" Visst är det konstigt. Man blir aldrig nöjd. Visst, klart att jag vill tillbaka till jobbet, stortrivs, men inte redan.

På måndag (när jag har exakt 2 veckor kvar av min semester) börjar min man sin semester och gissa om vi har speckat schema. Först ska vi till Åland, sedan till Finland och sist med mina föräldrar på sjön. Ja, det kommer verkligen att hända en massa grejer i slutet av min semester, men det är ju just detta jag längtat efter. Spendera lite tid tillsammans med min man och vår son. Synd bara att allt ska hända i slutet.

Just nu befinner vi oss hos svärföräldrarna och hade planer att ligga i solen hela dagen, men det verkar inte komma någon sol. Vart är den? Kan inte fatta att solen inte varit framme nästan nåt i sommar. Men, man ska ju inte klaga, maj var ju verkligen jättefint och det var ju tur att det inte regnade på vår stora dag.

Nu är det dags att hitta på lite grejer, klockan är väl snart 10, bäst att sätta fart. Måste hinna njuta till max av min resterande semester!

Kram på er alla så länge, som ni vet är vår dator urfunktion och jag vet ine när jag kan blogga nästa gång. Men ni som troget kollar min mail, håll ut, datorn ska fixas- vet bara inte när ännu!

Av Anna - 20 juli 2008 12:31

Nu har Carl, Annika och lille Eric varit här i ett par dagar så nu ska de strax dra vidare på deras Sverigeturné. Kanske kommer de tillbaka till oss innan de drar vidare till skåne, men det får vi se.

Detta innebär att jag inte kommer kunna använda datorn på ett tag. Hoppas dock att våran dator bli lagad snart så att jag kan blogga mer regelbundet.

Ha det så gött alla ni som läser!

Av Anna - 18 juli 2008 21:03

...oj, oj, oj, oj... vad det har hänt grejer här. Min man och jag har varit på vår bröllopsresa till kroatien, hur ljuvligt som helst. Vi solade, badade åt gott och drack mycket gott. Med andra ord hann vi göra sånt vi aldrig gör annars, tiden räcker inte till när man har barn helt enkelt. Vi passade på att ligga i solen hela dagarna, läsa många bra böcker och bara njuta. Åhhhhh vad vi hade det bra.

Hem kom i efter en vecka med fjällande ryggar. Synd att färgen försvinner såfort.

Sonen och jag åkte till Ludvika och hälsade på i stugan som Karin och Sidde hade hyrt. Hur mysigt som helst. Lite småjobbigt med utedass, men det gick ju bra efter en stund. Till en början behövde jag dock lite sällskap från Karin, man vet ju adlrig vad som händer när man sitte rpå dass... men ddet gick ju hur bra som helst. Badade i sjön gjorde vi inte men däremot i vedeldad badtunna. Det var verkligen skönt, lite trångt men skönt.

Hem igen och ladda om med dusch och sedan vidare till svärföräldrarna i Enköping i ett par dagar. På lördagen kom Danne och Tesse med deras lilla tillskott i familjen, en super go liten tös. Herregud, har min son verkligenvarit så liten? Kan inte riktigt fatta det. Min man var tvungen att åka tillbaka till Uppsala på söndagen men lilleman och jag stannade kvar. På tisdagen åkte vi sedan till Skansen, min man, jag, lilleman, Danne, Tesse, Tilde och svärföräldrarna. Jättemysigt och vår son var så exalterad att han glömde både äta och sova. Han äslkar ju djur.

Nu har vi varit hemma i ett par dagar för att städa och tvätta lite.

I eftermiddags kom Carl, Annika och Lille Eric på besök. De ska stanna till söndag så jag håller verkligen tummarna att vädret tillåter utomhusaktiviteter, annars blir det svårt att sysselsätta grabbarna. En sån himla tur jag har, de har med sig sin dator.

Nu är lyckan helt fullgjord!

Nä, bäst att passa på att umgås lite, det är ju inte var dag vi träffas....

Av Anna - 28 juni 2008 07:52

...men jag lägger nu upp tre bilder från vårat bröllop den 31 maj. Resten finns att se på facebook där jag åxå lagt upp bilder från Midsommar och sonens 2 års dag.

Av Anna - 27 juni 2008 21:31

Grannen Åsa och hennes dotter Moa kom upp i eftermiddags och skulle hjälpa oss med deras dator som vi har lånat. Det innebar att vi bjöd på vin och Åsa stod för nötterna sedan bar vi alla fyra av till resturangen Aspentos för att intaga middag. Det tog väääääääääldigt lååååååååååååååååååång tid innan vi fick beställa och sedan tog det ytterligare en halv timme innan maten så äntligen kom. Men gott var det. Nu, så här i efterhand sitter jag och funderar på hur fredagskvällen blev och jo- den blev väldigt trevlig. Det var mysigt att göra ett spontan besök på resturangen och sedan sitta och snacka lite med Åsa och lilla goa Moa.

I morgon måste vi lämna i från oss datorn, hoppas inte det blir alldeles för tidigt, vill hinna kolla blogg och mail innan vi åker iväg.

Tack tjejer för en skön fredagskväll! Ha det så skönt i Göteborg!

Av Anna - 27 juni 2008 10:35

Jag har verkligen en lugn och skön förmiddag. Sitter fortfarande i soffan, oduschad och slappar. Helt underbart. Jag kan inte fatta att det är så här man ska göra när mna har lediga dagar. Jag har funderat lite, har haft semester sedan den 17 juni, typ 10 dagar och nu har jag äntligen en ledig dag, bara för mig själv. Sitter framför datorn och kollar lite film, har hunnit dricka en skön kopp kaffe i stillheten och ska snart bädda, duscha, göra lunch och sedan ta en liten cykeltur i det fina vädret. Det är skönt att inte ha en välfylld dag med olika grejer som måste göras.

Jag njuter.

Måste tillägga: jag har pratade i telefonen med sonen (som jag faktiskt saknar jättemycket) idag i och han gav mig en slängpuss genom telefonen. då började min läpp att darra, men jag ska inte grina mer. Vi ska ju på honeymoon snart.