Alla inlägg under november 2007

Av Anna - 15 november 2007 07:55

Idag har jag en ledig dag, det känns verkligen underbart. Ingen som har ringt efter mig... Vill gärna jobba men jag är trött, det känns i hela kroppen. Igår hade jag jordens huvudvärk och den höll i sig trots alvedon och vila, den var ialla fall borta nu i morse när jag vaknade. Behöver vila och inte göra nåt särskilt tror jag. Idag ska jag bara umgås med min familj, vi ska mysa, gå långpromenad och äta frukost tillsammans allihopa, det var länge sen. En helt skön vanlig ledigdag med andra ord.

Av Anna - 14 november 2007 20:04

Ikväll har jag, lilleman och sambon varit över hos karin och ätit middag. Karins man befinner sig på andra sidan Atlanten och hon kände sig lite ensam. Vi lagade middag och hade det riktigt trevligt, och som vanligt gick tiden alldeles för fort och sonen började bli urtrött. Jaha, allt roligt har ett sut, det var bara att packa ihop och bege sig hemmåt. I bilen på väg hem somnade lilleman, så trött var han.


Tack Karin för en trevlig onsdagskväll, det behövdes efter en dag på jobbet. Vi hörs om lördagen, vore kul att ses då igen. Kram på dig!

Av Anna - 12 november 2007 18:55

Inte klokt vad tiden går fort. Nu har jag bara en dag kvar på skolan. Håller dock tummarna att jag ska få nåt nytt vikariat snart, gärna ett som håller i sig ett tag. En dag är lite väl lite.

Kom hem i eftermiddags och sambon har både tvättat och dammsugit, visst är det ljuvligt. Skönt att slippa och ett litet bevis på att han faktiskt kan. Jag är impad.


Fotbollsgala ikväll, ofta man orkar kolla på det. Kan inte fatta att det redan har gått ett år, för visst brukar fotbollsgalan bara vara en gång om året. Varje år tänker jag att jag inte vill se den men ändå sitter jag och halvkollar. Minns förra galan som i går, eller ja inte själva galan utan mer att den var. Så det känns lite märkligt att det redan gått ett år.

Av Anna - 10 november 2007 07:03

...med all snö som ligger på marken. Blir alltid så himla glad när vintern är på intåg. Älskar den vita snön, ialla fall så här i början av vintern. Snön lyser upp i höst/vinter mörkret och ger ett blått sken. Det får bli en promenad i snön innan vi åker till mina föräldrar, åhhh vad härligt. Hoppas snön har kommit för att stanna......

Jag måste åxå nämna att det var väldigt skönt att sova till 7. Har ju gått upp 5 varje morgon i en veckas tid nu och att vakna av sig själv, utvilad känns verkligen underbart.

Av Anna - 9 november 2007 19:47

Äntligen fredag. Jag har kännt av det precis hela dagen i precis hela kroppen. Såå skönt!

Tidig morgon för fjärde morgonen i rad, men tur som var så kom i alla fall tåget i morse, precis som det skulle. Köpte med mig lite nybakade kanelbullar från Pressbyrån till mitt goa arbetslag på skolan. Sen har dagen rullat på.  Fick chansen att vikariera lite i två andra klasser idag åxå, helt ok, men jag gillar mina 6:or, de är så goa. Känner att jag håller på att göra mig själv oumbärlig på skolan och det är underbart. Hoppas bara de själva märker hur mycket de behöver mig...


Nu är det fredagkväll och sambon och jag ska bara kolla TV och mysa i sofan. Hoppas att jag orkar hålla mig vaken längre än till 21,30. Man kan aldrig veta, men det blir spännande att se.

Av Anna - 8 november 2007 20:10

Under dagen har sambon och Lilleman haft besök. Min bror och hans lilla going har varit här och lekt och härjat. Här är en bild på kusinerna när de faktiskt sitter stilla. Visst är de goa!!!!!!!!!

Av Anna - 8 november 2007 18:08

Blir helt tokig på SJ. Det är väl nackdelen med att pendla. Gick upp lite extra tidigt i morse för att hinna tanka på mitt tågkort. Sagt och gjort, var på stationen redan vid 05,45 för att slippa stressa vid påtankningen. Klev sedan ut på den hala perrongen för att vara välförbered när tåget skulle anlända. 06,09 skulle tåget gå, men när klockan passerat avgångstiden med ett par minuter hade det inte kommit nåt tåg.

Tänkte att det var för att rälsen var hal och det skulle bli lite förseningar, inte hade jag väl kunnat föreställa mig att SJ skulle ha rätten att bestämma över folks arbetstider. Helt sonika var det tåget inställt. Jaha, där stod vi alla genomfrusna pendlare som är tvungna att ta detta tåg. Det var bara att kliva in och värma sig ett tag tills nästa tåg skulle komma. Kan lova att det var fullt med folk på det tåget. Jobbigt om man lider av klaustrofobi....


Av Anna - 7 november 2007 21:40

Just nu har jag helt slut på goda böcker att mysa med innan ljusets släcks för dagen. Har någon ett bra förslag?  Det är skittrist att åka tåg utan nåt att läsa, det är trist att lägga sig tidigt utan att ha nåt att läsa och det är jobbigt att inte längta efter att få fortsätta kapitlet. Är lite desperat faktiskt.

Har kollat Pressbyråns pocket hylla, men inget verakr tilltala mig. Kom med massor av förslag, snälla.

Skynda, jag vill ha nåt att läsa NU!!!

Ovido - Quiz & Flashcards