Alla inlägg den 6 december 2007

Av Anna - 6 december 2007 19:16

Pratade med min mamma för en liten stund sedan i telefonen och hon nämnde nåt om att kött blir ommärkt på ICA. Jag hade inte hört nåt alls om det, vaddå tänkte jag men funderade inte mer på det. Råkade zappa förbi SVT24 där jag ser ett inslag från i onsdags (igår antar jag) där fyra butiker i stockholmsområdet märker om köttet och sedan lägger ut det i butiken. Blir så klart illa berörd, jag handlar ju jämt på ICA och kan inte tänka mig att handla någon annanstans. Pratade åxå med min sambo, han jobbar faktiskt på ICA och han sa att det inte förekom på butiken där han jobbar. Hoppas verkligen inte det. Fast när jag tänker närmare på det så har jag aldrig sett ompackade varor på butiken där jag handlar. Vilket känns jätteskönt.

Är det verkligen sant? Har detta verkligen förekommit under många år på olika butiker i Sverige?

Av Anna - 6 december 2007 17:22

Jag är så trött. Idag hade det verkligen varit skönt med ett långt varmt bad, synd att man endast innehar en trist duschkabin.....

Studiedagen idag innebar föreläsning om genrepedagogiken och sedan lunch på ett trevligt ställe vid Fridhemsplan. Det var gott men väldigt starkt. Däefter åkte de andra vidare för att lyssna på IT information men jag som bara skulle jobba till 13 åkte hemmåt. Höll på att soman på tåget hem men jag hade inhandlat en ny bok som jag bara var tvungen att läsa och den verkar vara väldigt bra. Längtar nästan efter att få krypa ner i sängen och njuta av min ny inköpta bok, fast det är klart måste ju läsa ut den jag snart är klar med först.

Har jobbat lite sen jag kom hem men nu känner jag att det är dags att göra kväll. Sitter i soffan med filt och ulltofflor och fryser. Sängen lockar det är så skönt att krypa ner i en varm och gossig säng med en god bok.

Nä, inte rikgit ännu. Måste ju äta middag först!

Ovido - Quiz & Flashcards