Alla inlägg den 9 december 2007

Av Anna - 9 december 2007 21:25

...att bjuda in sig själv på middag? Är lite halvtrött på att äta middag ensam så jag ringde till Karin och bjöd in mig själv på middag. När hennes man var borta bjöd hon in sig själv till oss så jag tänkte det kunde vara ok att göra samma sak. Det visade sig vara hel ok och vi hade som vanligt jättetrevligt. Klockan tickade på och det blev läggdags för lille Simon. När jag hade suttit i mer än en timme och väntat på att nattandet skulle vara över åkte jag hem. Tur att Karin tänker på allt och hade lagt fram nycklarna så jag kunde låsa efter mig. Så mycket blev det av våran mysiga söndagskväll som vi hade tänkt oss.

Nu sitter jag här i min egna soffa med en kopp te och är lite ledsen på TV:n. Det finns absolut inget att kolla på! Är det inte alltid så? Funderar på om jag ska sätta på en film... frågan är bara vilken?

Av Anna - 9 december 2007 16:02

Har nyss kommit hem från en liten shoppingtur nere på stan. Kanske blev det inte så mycket inhandlat, det var nog mest en liten koll jag gjorde denna eftermiddag, för att se vad som fanns att önska sig alternativt köpa till andra. Trodde faktiskt att det skulle vimmla av julstressat folk som river och sliter i allt i precis alla butiker, det är ju trots allt söndag två veckor innan jul. Men till min stora förvånging var det inte alls så. Var nästan förberedd på att det skulle vara mindre hysteri bland uppsalaborna denna dag. Men, jag kunde flanera runt i lugn och ro (utan varken stressat folk, sambo eller uttråkad son) och fundera, lägga på minnet och vända ut och in på allt som lyckades fånga mitt intresse.

Har folk missat att det är jul snart?


Ovido - Quiz & Flashcards