Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Anna - 8 februari 2007 19:14

Har i eftermidags varit på Gränby och handlat efter en skön långpromenad med sonen. Hur mycket folk som helst. Varför är det alltid i slutet av veckan som alla ska handla? Jag får panik av att handla när det är så hysteriska människor överallt som ska fram med sina jäkla kundvagnar. Det är inte många som bryr sig att man har en varm och hungrig unge i vagnen, blir tokig. Hur som helst, handlade med självscanning ocj självklart fick jag avstämmning i kassan. Betalade med mitt icakort och packade återigen ner mina varor i kassarna och hann halvvägshem. Kollade efter min plånbok och den fanns inte nånstans. Fick återigen panik. Herregud, alla kort, måste hem fort och spärra. Vände ialla fall tillbaka till affären och det visade sig att ingen hade sett den. Hjärtat bultade i hundra åtti och jag kände tårarna började komma. Tillslut var det ialla fall en person som hittade min plånbok, liggandes framme vid kassan- helt öppen. Snacka om att det finns ärliga människor. Ialla fall, jag tog min plånbok och min irreterande son och gick hem. Usch jag får verkligen panik av att handla. Paniken var total när plånboken inte låg i väskan.

Av Anna - 8 februari 2007 08:21

Johanna och jag träffades vif 18 tiden nere på stan. Därefter gick vi till Orvars och beställde mat och dryck. Självklart beställde jag ett glas röttvin som jag skulle dricka till min gorgonzolapasta. Drycken hann bli två glas innan maten kom, beställde ytterligare ett glas och njöt av både vin och mat. Verkligen jättegott. Till efträtt delade vi på en marängsviss, hur god som helst.Hela kvällen var väldigt lyckad. Johanna och jag babblade på precis som vanligt och tiden bara rann i väg. Förstår inte hur tiden kan gå såfort när man har det kul och så långsamt när man bara tråkar.Nåt som jag tyckte var mindre roligt var att sista bussen till Gränby går på vardagskvällen 21, 30. Va? Hur kan sista bussen gå hem från stan så tidigt? Det övergår mitt förstånd. Får vi som bor i Gränby inte vara ute längre på vardagar eller vad är det egetnligen frågan om. Funderar på att skriva ett surt mail till bussbolaget ialla fall.Tur att det finns andra bussar man kan ta utan att behöva gå jättelångt.Eftersom det gick typ ingen buss till Gränby så stod jag och Johanna inne och hängde på en liten kiosk där vi verkligen inte var ensamma att vänta på bussen. Trots detta blev kvällen superkanon, faktiskt helt perfekt. Det kändes skönt att vara lite barnledig och det känns verkligen som nåt jag vill göra igen- om inte allt för lång tid....Tack Johanna för att du gjorde min kväll så bra, den hade inte funkat utan dig. Hoppas bara du kom hem ordentligt åxå.

Ovido - Quiz & Flashcards