Alla inlägg den 11 februari 2007

Av Anna - 11 februari 2007 19:22

Mina föräldrar har varit här i helgen. Självklart visade jag dem min blogg och då kommer kommetarer från de alltid så ärliga 40-talsiterna. Men guuuuuuuuuuuud så barnsligt, varför vill man överhuvudtaget skriva i ett sånt forum och vem skulle någonsin läsa? Va? Hur kan de klanka ner på mig och mina intressen? Jag kan inte begripa vart de får allt i från. Dessutom, när jag visade de två korten jag har lagt ut på sonen, påstår de att han kan hamna i pedofilers händer. Jag blir verkligen vansinnig. Vilka är de egentligen att dömma mig? Varför kan man inte få göra som man vill när man är 28 år? Jag förklarade att de kunde gå in på bloggen och läsa om vad jag gör på dagarna tillsammans med deras barnbarn men de tycker bara att det är omoget!!! Är jag verkligen så omogen bara för att jag skriver en blogg?Typiskt föräldrar, jag blir galen.

Av Anna - 11 februari 2007 15:10

Nu har mina föräldrar åkt hem till sig igen. Det känns lite tomt trots att det inte varit helt smärtfritt udner helgen. I förmiddags när vi skulle gå promenad frågade de till exempel om jag hade tillräckligt med kläder på mig. Herregud, jag är 28 år. Känns som att jag klarar av att klä mig för en vinterpromenad. Ibland blir man tokig. Pappa är som en bortskämd liten unge ibland. Han äter inte keso och till lunch idag hade jag bakpotatis med keso, rödlök, avocado och skinkröra. Nä, då skulle han äta de pizza bitar jag fick kvar från i fredags. Han bara vägrade smaka på röran. What? Är han inte en vuxen människa?Men mamma och pappa är ändå alltid mamma och pappa så visst känns det lite trist att de åkt, men bor man tolv mil härifrån måste man ju åka vad det lider. Skönt har varit att jag fått hjälp med sonen och middagen och disken. De kommer tillbaka om två veckor, för att vara barnvkat. Just nu känns det som att det är länge kvar tills vi kommer ses igen men två veckor går ju fort, kanske till och med för fort....

Ovido - Quiz & Flashcards