Alla inlägg den 27 februari 2007

Av Anna - 27 februari 2007 19:56

Pernilla kom förbi i förmiddags efter att hon varit på Gränby och fixat frissan. Hon börjar sitt nya jobb i morgon och vill vara fin. Lycka till gumman, det kommer gå hur bra som helst! Efter fika och en massa prat kom Pernilla (tror jag) på att hon skulle hjälpa mig att städa. Först tänkte jag, men herregud- det kan jag inte gå med på. Men ändrade mig och det blev riktigt trevligt. Vi hjälptes åt med köket och sedan tog hon hand om lilleman när jag fortsatte i resten av längeheten. Sonen är ju fortfarande livrädd för dammsugaren så det var skönt att hon kunde underhålla honom när jag svettades med "den skrämmande maskinen". I vanliga fall brukar jag ha honom hängandes på höften med hörselskydd på skallen för att han inte ska grina ihjäl sig, det blir ganska jobbigt i längden. Hur som helst, lägenheten blev skinande ren och det känns ljuvligt att slippa städa såfort sambon entrar hallen efter en dag på jobbet. Nu har vi kunnat njuta båda två av vårt nystädade hem!Tack ännu en gång Pernilla, det var väldigt snällt av dig!

Av Anna - 27 februari 2007 09:27

Vilken tur att man sitter inne. Strax utanför Uppsala har det nu på morgonen hänt en stor olycka. Tydligen är det två bussar som krockat och enligt text TV är det minst sex döda. Fy vad otäckt. Tur att sambon jobbar så nära så det räcker med att cykla och att en annnan inte har vakren körkort elelr tankar på att röra mig ute på vägarna idag. En promenad kanske men här i Uppsala finns det gått om gång och cykelbanor. Usch, det är så otäckt när sånt här händer.

Ovido - Quiz & Flashcards