Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Anna - 6 maj 2008 13:17

Snack om otur. Igår hade jag alldeles för varma kläder på mig och höll på att svettas ihjäl. Såg senare på kvällen att det skulle bli sämre väder under tisdagen, så i morse fram med lika varma kläder igen. Jaha, slängde en snabb blick mot himlen innan jag skulle ge mig av hemifrån. Tänkte, det kan inte vara sant. Klarblå himmel och gassande sol, redan vi 6,30 i morse. Snabbt, byta om, raka ben och försöka ignorera begynnande skoskav. Men vad fel jag hade. Hur fint väder är det egentligen idag? Typ inte alls. Visst, det regnar inte men det skulle lika gärna kunna göra det. Helt fel val av kläder med andra ord. Nu går jag nästan runt och fryser istället. Hur typsikt är inte detta? Känns som att jag alltid gör dessa klassiska misstag på våren. Här sitter jag nu på jobbet, utan jacka att gå hem i- den hänger bra på sin krok i hallen. Kommer det börja regna? Ja, det skulle itne förvåna mig....

Ovido - Quiz & Flashcards