Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Anna - 8 maj 2008 19:32

Idag har det varit Temadag inför Operation dagsverke nästa vecka. Eftersom dagsverke ska gå till Bolivia handlade denna dag åxå om Bolivia.

Det kom en man "Salle" (han kallade sig själv så) och höll föredrag om gatubarnen i Bolivias huvudstad. Han hade själv varit där i tre omgångar och kom hem från den senaste resan för bara tre dagar sedan. Salle visade film om barnen och deras fruktansvärda situation och jag höll på att börja grina vid ett flertal tillfällen. Efter filmen var det diskussion, alla vågade säga nåt. Helt otroligt!

Jag kan inte fatta denna man, helt otrolig. Han känner ungdomarna i La Paz, huvudstaden i Bolivia och han engagemang är helt otroligt. Eftersom han känner dem så vet de vilka regler som gäller om de vill hänga med honom. Han tar med dem på utflykter till djungeln, ger dem mat och peppar dem till bättre självkänsla, självförtroende och han ger dem hopp om framtiden och om livet. Jag är helt imponerad. Tror aldrig jag mött en sån eldsjäl tidigare. Herregud vilken man. Han ger verkligen allt för dessa ungar. Önskar verkligen att alla, då menar jag verkligen alla, någon gång i livet får mljlighet att träffa denna samarit.

Han måste vara en ängel nedsänd från Gud. 

Ovido - Quiz & Flashcards