Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Anna - 13 maj 2008 19:22

.. i familjen ikväll. Vi (eller rättare sagt jag) har lagat lasagne för första gången någonsin och det är första gången vi äter det tillsammans hemma. Den blev sådär, inte alls lika god som svärmors men den gick ner.

Tyvärr var jag tvungen att springa ner till grannen mitt i middagen och låna pincette eftersom sambon av någon konstig anledning hade trampat i glas. Ut kom den lilla rackaren som satt sig i foten. Lättnad samtidigt som middagen hade lyckats kallna radikalt. Ja ja, vad gör man inte för att få pilla och klämma lite. Något av en favvis syssla egentligen, men det är en helt annan diskussion.

I morgon är det jobb igen, lilleman mår mycket bättre nu, febern är som bortblåst. Hoppas bara inte det kommer någon oväntad feber under natten. Peppar, peppar. 

Av Anna - 13 maj 2008 07:03

Jaha, då är man hemma och vabbar. Känns märkligt att inte gå till jobbet en vanlig vardag men vad ska man göra. Sonen är febrig, snorig och hostar hur mycket som helst. De ringde mig från dagis igår eftrmiddag och jag stressade hemmåt. Han verkar må lite bättre men inte helt hundra och han har ju varit glödande het under natten. Nä, det blir till att vara hemma och mysa idag. Håller tummarna att jag slipper i från feber, förkyld är jag redan.

Ovido - Quiz & Flashcards