Alla inlägg under december 2006

Av Anna - 19 december 2006 21:56

Det är verkligen jätteskönt att kunna sitta i soffan framför datorn (och dofta på vår vackra gran) när man surfar runt på nätet. Har dock ett problem, hur fasiken får man en nyare variation av msn messenger? Har just nu de äldta variationen, hur kul är det? Hjälp mig snälla!!!

Av Anna - 19 december 2006 19:56

Så har dagen för den stora julhandeln kommit till vår lilla familj. Lilleman snorig som aldrig förr har släpats runt i affär efter affär hela dagen. Det är inte så himla skoj att ha en grinig, snorig halvfebrig unge med sig på stan kan jag säga. Men det funkar det med. Har lyckats handla klart alla julklappar, även till min kära sambo, under dagen.Vi började dagen med kaffe på McDonalds, då affärerna inte öppnat när vi kom ner på stan, och där blev det världens grej. Polis, väktare och ambulans kom för att hämta någon som gjorde sig illa på toan. Vi hamnade mitt i händelsernas centrum, spännande men mycket sorgligt.När jag var klar med mina julklappar såg jag en jobbarkompis till min sambo, Nicke med familj som jag satte mig hos. Sambon kom åxå dit och vi fikade och umgicks. Verkligen trevligt var det. Tillsammans allihopa gick vi sedan hemmåt, med avstickare mot Gränbycentrum där vi handlade en gran. Granjäveln kostade 240 kr och det var inte nåt särskilt med den. Jag fattar inte hur en gran kan vara så dyr.Hem och pynta granjäkeln som naturligtvis började barra redan i hallen. Nåväl, fint blev det ialla fall och vardagsrummet fylldes av den underbara grandoften som snabbt spred sig i rummet.Karin och Simon kom förbi och fikade lite. Lilleman blev skraj när Simon pratade, snacka om att vara harig när man t.o.m blir räd för en unge som är sex dagar äldre. Jag fattar som vanligt inget.Nu är det dags för julspecial på Äntligen hemma, men innan jag slutar måste jag säga att jag skriver på vår nya dator Den levererades i eftermiddags och är verkligen super fin. En liten bärbar dator som sambon ska koppla in trådlöst nätverk på. Kan livet vara bättre nu?

Av Anna - 18 december 2006 12:42

Efter att jag duschat i morse, utan att använda balsam. Tyvärr glömde jag meddela min sambo att det var slut på den varan när jag bad honom handla, så det var tovigt as hell när jag skulle borsta det efter duschen. Tror ni inte att jag fick nackspärr på köpet. Snacka om att man verkligen behöver använda balsam då. Mitt hår är ganska tjockt, torrt och slitet så det var svårt att reda ut alla tover. Ja summan av kardemmumman är att jag sitter med nackspärr, lagom skôj!

Av Anna - 17 december 2006 15:07

Jaha då fick man ett spontant besök av Pernilla idag då. Hon ringde innan och kom sedan och fikade. Med sig hade hon kanelbulle- gott och ballerina kex. I just love them!Till lilleman hade hon med en bitring som jag ska koka så att han kan använda den sen och så hade hon med "Masken Karlsson" som vi glömde när vi var på hennes födelsedags kalas för någon månad sedan. Det var trevligt att få besök, att någon ville komma och fika.Sonen och jag kommer inte att gå ut idag eftersom han är så förkyld så det var jättekul med besök.

Av Anna - 17 december 2006 09:34

Har vintern äntligen kommit nu? Två minusgrader visar termometern. Jag jublar inombords och håller tummarna på att det kanske blir en kall jul, även om risk för snö är minimal.

Av Anna - 16 december 2006 20:04

Veckorna bara rusar fram, nu är det endast en vecka lite drygt kvar till jul. Julstämmning? Nä, inte direkt. Inga minusgrader och ingen snö. Är inte så himla nöjd. Vill ha en vit jul, men det vill väl egentligen alla.Sista babysimningen var det idag. Sambon jobbade så farmor fick hoppa in. Det funkade sådär. Lite grinigt ibörjan men i slutet funkade det allt. Lilleman har utvecklats jättemycket under dessa åtta gånger och han är faktiskt jätteduktig i vattnet. Man blir lite stolt. Efter jul, när den andra kursen- Sjöstjärnan drar i gång kommer jag nog kunna vara med och bada igen. Armen har läkt nästan helt nu. Skönt.Efter fika på stan med farmor och farfar gick jag i rask takt hemmåt och väntade på att farmorn och farfarn skulle komma. De dök upp, vi lekte med sonen på golvet och där satt vi även och drack lite kaffe. Vidare upp till Gränby för att möta sambon och handla. Till middag blev det potatisklyftor, fläskfilé och smaksatt keso. Jättegott var det. Nu väntas postkodmiljonären på TV och sedan är det väl dags att krypa till kojs. Kul liv man har??? När vi satt och fikade i Svavagallerian träffade jag på min gamla kursare Andreas och hans blivande brud Maria. De är kanske världens sötaste par, har hållt i hop i ... ja, många år. På lördag, den 23:e ska de gifta sig. Åh, jag blev så himla glad över att höra det. Jättegrattis till er båda. Jag önskar er all lycka inför framtiden- är det nåt par som verkligen kommer lyckas så är det dom två.

Av Anna - 15 december 2006 20:11

Var på viktväktarna idag, ner endast 4 hg. Känns lagom kul, men samtidigt vet jag att jag inte varit tillräckligt skärpt under veckan för att kunna klaga. Nya tag och ny vecka. BAra att bita i det sura äpplet. HAr nu gått ner 9 kilo, vid varje tre kilo får man en guldstjärna så nu har jag tre. Är jättenöjd över dem.Johanna och jag fikade och pratade. Sprang ärrenden på stan. Letar efter den perfekta julklappen till min sambo, finns den? Tror inte det. Vet aldrig vad jag ska köpa. NÅgon som har ideér?Mötte Annica på stan, vi tog sällis hem eftersom vi nästan bor grannar. Alltid lika kul att ha någon att gå tillsammans med och hon hade bra tempo, det gick lite fort men ändå lagom. Hoppas vi hinner ses nåt nu innan jul och hennes Parisresa.

Av Anna - 12 december 2006 22:04

Nu har även jag fått upp julgardiner, inte en dag för tidigt. Skrev i ett tidigare inlägg att mina gamla julgardienr från vår förra lägenhet inte passade i våran nuvarande bostad. Har löst problemet. Åkte hem till mamma som naturligtvis hade ett gäng gamla att ge sin dotter. Fick sex längder. Behövde egentligen bara två så nu ska jag sätta upp dem både i köket och i arbetsrummet. Snacka om juligt värre. Har även tagit fram alla tomtar, naturligtvis hade jag och sonen tomteluva på när vi pyntade. Nice!Sambon har varit och besiktigat bilen, inget fel. Känns underbart. Tidigare om åren nä vi besiktigat bilar har det varit det ena felet efter det andra och ombesiktningar hit och dit. Skönt att vi slapp det!

Ovido - Quiz & Flashcards