Alla inlägg under december 2006

Av Anna - 3 december 2006 22:15

Så kom då äntligen den första söndagen i advent. Känns verkligen underbart, jag älskar den här tiden på året. Det julstökas förfullt hos alla, ljusen tindrar i fönstren och varenda kotte är på bra humör. I just love it!Vi firade denna söndag hos svärföräldrarna med julmarkand på torget, tända ljus och adventsfika. Det var trevligt. Ett stort plus är ju att man får lite avkoppling när man kommer till sina svärföräldrar (och föräldrar med) eftersom de gärna leker med barnbarnet på golvet. Då kan vi som föräldrar koppla av i soffan en stund och bara njuta av att ha en dag off.Väl hemma kokade vi glögg och satt i soffan och njöt av det sista som var kvar av dagen. Tyvärr insisterar min kära sambo på att varenda år vaccinera sig mot nåt lags virus, vilket inneburit att han varje år blivit skitdålig. Inget undantag denna gång. Nu ligger han med filt och febertermometer på soffan och känner sig extremt sjuk. Alla vet väl hur karlar är när de är sjuka, det finns ingen i hela världen som är såååååååååå sjuk som han just nu. Suck!

Av Anna - 2 december 2006 20:34

TV, det är verkligen inte nåt som funkar en lördagkväll. Jag blir faktiskt skitsur att det inte finns nåt att titta på. Visserligen börjar "sing a long" klockan 21, men vad fan ska man göra fram tills dess? Kolla på "På spåret", som en annan pensionär? Jag blir galen. VA är det som händer i TVvärlden? Varför inte kasta in gamla avsnitt av Robinson eller nåt annat bra?! Jag blir tokig!

Av Anna - 2 december 2006 14:15

Jag blir vansinnig. Skulle precis sätta upp mina julgardiner som jag tvättat och stått och strykit. Vad händer? Jo, de är alldeles åt h*****e för korta. Ser ju för fasiken inte klokt ut. Dessutom är jag alldeles för kort så jag fick (i mitt försök att föra julen närmare, trots snöbristen) mjölksyra i armarna när jag stod på tå, på pallen för att lyckas få upp dem. Jag blir tokig. Det blir väl inga julgardiner hos oss i år, hur kul är det?

Av Anna - 2 december 2006 10:50

Äntligen fick vi det bekräftat, Markus är (och har helt klart varit under hösten) den bästa av alla idoldeltagare. Jag blev verkligen överlycklig att det var han som vann och inte mesen Erik. Jo, jag röstade faktiskt åxå, kalla mig gärna nörd, det kan jag bjuda på.Igår på Viktväktarna visade vågen endast 2 hg ner. Inte alls bra men bättre än att vågen visade det berömda + teckent ialla fall. Johanna och jag tog bussen till distriktsköterskan som skule lägga om min arm, promenad upp till Gränby centrum där vi åt en ganksa smaklös lunch på IL forno. Trist. Trodde vi skulle vara supernöjda eftersom deras priser kanske inte alltid är att leka med.Tog bilen ut till Boländerna, BRIO butiken, plantagen och Rusta fick med andra ord celebert besök igår, av oss. Handlade middag gjorde vi på Coop, är egentligen allergisk mot coop (är ica tjej, har alltid varit och kommer alltid vara) sedan hem och göra tacopaj. Det var verkligen mysigt. Vi satt gramför IDOLfinalen och käkade och inte att förglömma- spillde på min nya fina julduk. Två dagar låg den på bordet utan spill och kladd. Nåja, så är det här i livet. Det var ju ändå jag som började kladda.Jag har åkt på jordens förkylning, föst sonen sedan jag. Min sambo kom hem från jobbet igår och sa att han hade ont i nacke och rygg. Han kände sig överkörd av en ångvält. Kan det vara så att han åxå är på G att bli förkyld? Vi får se, lite trist om hela familjen insjuknar nu så här i december.

Ovido - Quiz & Flashcards