Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Anna - 13 oktober 2007 08:37

...var det Sommaren som var bäst med 25%. Obestämda röster tillsammans med våren och hösten fick alla 21.4% medan vintern endast var favvis årstid hos 10.7%

Hur kan man inte gilla vintern? Jag kan inte föstå. Med julen, snön, mörkret som man lyser upp med adventsljusstakar, julgran och en massa levande ljus. Mina barndoms vintrar var underbara. Då var vi ute och lekte i snön hela dagarna antingen på skidor, i pulkabacken eller i en snöborg vi byggt för att kasta snöbollar på varnadra. När man sen kom in på kvällen- långt efter att det blivit mörkt satt vi framför brasan med varm choklad och bara mös. Nä, jag tillhör faktisk de som inte kan bestämma mig vilken årstid jag gillar bäst, alla fyra har sin tjusning.

Av Anna - 13 oktober 2007 07:20

I natt har jag verkligen sovit gott. Det känns som att det var ett bra tag sen jag gjorde det eftersom lilleman i vanliga fall alltid ska sova hos oss. Han somnar i sin egna säng men sen, frammåt små timmarna får han komma in och ligga mellan oss. Det är inte helt problem fritt eftersom han sparkas, mummlar, tappar nappen, snurrar runt och helt enkelt lever rövare i sömnen. Natten till i går fick han för sig att sticka in sina små händer under mig och rev mig samtidigt. Natten gick åt att mota bort han små händer, inte helt enkelt.

Men i natt hade jag sängen helt för mig själv.


Läste en liten stund i min bok- Camilla Läckbergs bok Tyskungen, ligger nu på sängbordet och ett kapitel orkade jag ialla fall med. Släckte lampan, lade mig till rätta och somnade tvärt. Vaknade nu runt 7 och känner mig utvilad. skönt.

Idag ska det jobbas och sen i eftermiddag kommer Johanna och Therez hit, mysigt!


Ha en skön dag nu allesammans i höstvädret, kanske kan ni plaska runt lite i löven som fallit till marken.





Ovido - Quiz & Flashcards