Alla inlägg den 4 juli 2007

Av Anna - 4 juli 2007 20:46

Idag har jag äntligen varit på synundersökning för nya linser. Som jag har väntat på detta. Självklart var det sedvanlig undersökning och till min stora förvåning har min syn blivit bättre. Helt galet. Trodde inte det var möjligt. Ska nu prova ett par linser i tre dagar och sedan gå tillbaka till Synsam för att se om allt känns bra. Det kommer säkert kännsa jättebra och jag ville säga till opitkern att det antagligen inte skulle kännas konstigt med linserna men vågade inte. Under tiden som jag satt och gissade bokstäver med det ena ögat efter det andra tog Pernilla hand om lilleman, han sov och hon kollade in skyltfönster eftersom vi var så tidiga på stan så inga affärer hade hunnit öppna. Tur att det hade slutat regna ialla fall, annars hade nog Pernilla blivit väldigt blöt under den stunden jag befann mig i mörkerrummet hos optikern.

Av Anna - 4 juli 2007 18:58

Har kopierat en rolig utmaning av Tussegumman.

Varsågod att kopiera på, det är kul och vi lär alla känna varandra lite bättre.


Nämn något som gjorde dig glad igår: Therez ringde och sa att hon skulle komma och hälsa på i morgon

Vad gjorde du kl 08 imorse? Var på väg till Pernilla i ösregn

Vad gjorde du för 15 min sedan? Fixade välling åt sonen

Det sista du sa högt? Ring innan ni kommer på fredag (till svärföräldrarna)

Vad har du druckit idag?  Kaffe och vatten

Vad var det senaste du åt? Bröd med smör

Vad var det senaste du köpte? Linser

Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun

Vad är det för väder hos dig nu? Grå himmel med lite solglimtar

Godaste glassmaken? Choklad- såklart

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut, gör inte alla?

Sover du tungt? Japp, när man väl får sova

Drömmer du mardrömmar? Yes, har alltid drömt livliga och otäcka drömmar

Trivs du med ditt jobb? Önskar jag hade ett faktiskt

Favoritklädsel? Skönt linne och ett par schysta jeans, eller mysbrallor.

Favoritlåt just nu? Ingen speciell är allätare!

Vad ser du om du tittar till höger? Mina rena fönster i vardagsrummet

Vad gör dig glad just nu? Att sambon snart kommer hem från jobbet

Vad ska du göra härnäst? Laga middag

Höger el vänsterhänt? Högerhänt.

Humör just nu? Helt ok, lite trött och sliten men så är det ju jämt

Favoritgodis? Smörkola och popcorn såklart

Kläder just nu? Vitt linne och trosor

Sommarplaner? Finland, en vecka, västkusten och skärgården med båt

Hur många kuddar sover du med? En platt liten rackare

Spelar du ngt instrument? Har spelat tvärflöjt, men jag var nog inte så bra

Morgon eller nattmänniska? Morgonmänniska, älskar den tidiga timmen

Vad är viktigast för dig? Min son och min sambo, självklart vänner åxå

Är du kittlig? Ja, typ överallt

Snarkar du?  Hoppas inte det, fast sambon påstår att jag gör det ibland

Stjärntecken? Jungfru

Äckligaste insekten? Flugor

Stökigt el välstädat? Villha välstädat, inte alltid det är så

Längtar du mest efter nu? Ledig tid med min sambo



Ovido - Quiz & Flashcards