Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Anna - 8 juli 2007 21:56

Nu är min omröstning om sommaren över. Totalt var det 33 personer som röstade och de är jag er evigt tacksam för, ni vet själva vilka ni är hoppas jag, jag vet nämligen inte.

Så här röstade ni:

36,4% Byter snabbt om till bikini och pressar

21,4% Blir sugna på att packa picknick korg och bege sig uti naturen

18,2% Älskar solen och får väldigt bråttom ner till stranden och ytterligare 18,2% Smörjer sig noga med solskydd och stannar en stund i solen

3% Sätter sig hellre i skuggan med mängder av vatten och ytterligare

3% Gillar inte sommaren alls eftersom den endast innebär massa mygg och getingar.


Alltså kan jag utläsa från denna lilla sommar undersökning att de allra flesta gillar sommaren och njuter av att det är varmt och skönt. Tänk jag håller med er. Visst kan det ibland bli lite väl varmt, men inte sätter jag mig frivilligt i skuggan. Nä, gillar sol med skyddsfaktor på kroppen och bad- i pool då helst. Är en smula rädd för fiskar och annat otrevligt man lätt kan stöta på när man badar i sjön.


Nu kan ni vara lugna, har ingen mer omröstning på gång, så ni behöver inte ställas inför dessa svåra och problematiska omröstningar på ett tag från mig. Tack än en gång ni som röstad. Kul tycker jag!


Av Anna - 8 juli 2007 20:32

Jag gillar att vara borta ett par dagar, i detta fall endast en natt men jag avskyr att bära upp allt från bilen. Vi bor ju inte direkt på markplan så det blir ganska många omgångar att springa. Vi hade dessutom med oss lite dricka från Tyskland som vi beställt, inte klokt att så lite ändå kan vara så drygt att bära upp.

Sonen har vi hunnit lägga och vi har även fixat lite med tvätten så att den är sorterad och väskan helt tom. Skönt att slippa se den hela veckan fylld med smutstvätt.

Mamma hade ialla fall en bra dag och det bjöds på mycket god tårta, gott vin och väldigt god mat- italiensk buffé som var helt ljuvlig. Klockan var nog närmare 01,30 innan jag gick och lade mig, somnade dock inte förrän sambon kom och lade sig typ en timme senare. Upp med tuppen dvs sonen i morse 05,30 så när jag somnade innan lunch i en fotölj kändes det ändå helt ok.

Idag har vi åkt "Lilla Rundturen" dvs, Ångbåt till Taxinge, Rälsbuss från Taxinge till Läggesta och vidare till Mariefred med Ångtåg. Eftersom vädret inte var det bästa, mer regn än inte lixom, var det skönt att göra nåt som jag faktiskt aldrig gjort, trots att jag är uppvuxen i byn.

Mysigt och lite annorlunda.


Eftersom det faktiskt är min sambos 27:e födesledag idag så har vi ju firat honom lite, även om det blev paketöppning igår, så har vi ju hunnit med lite fika och några grattis kramar. Sambons telefon ringer precis hela tiden, många gratulanter.... Av mig fick han nåt så upphetsande som ett regnställ från Helly Hansen (han hade önskat sig det och dessutom varit med och valt) och en snygg ljusblå tröja från Gant, nåt han inte visste om. Jag ville egentligen lämna paketen i dag men kunmde som vanligt inte hålla mig så jag gav dem i går när vi firade mamma och svägerska.

Snart dags för Beck men innan det ska vi nog fixa lite här hemma, ser ut som ett bombnedslag...kan man säga.

Ovido - Quiz & Flashcards