Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Anna - 6 juli 2007 12:51

...har jag hunnit dammsuga, tvätta upp allt som fanns i tvättkorgen, vilket var ganska mycket. Har inte hunnit tvätta på ett par dagar och då hinner korgen bli belamrad med smutsiga kläder. Lekt ute i parken med sonen och pratat i telefon. Karin ringde och vi ska hitta på nåt på måndag. Kanske blir det en tur till Örsundsbro eller till Fullerödhandel. Inte vet jag, men nåt blir det ialla fall. Ätit lunch, läst lite ur min bok och sitta lite vid datorn. Det är inte klokt vad man kan hinna med att göra mycket på en förmiddag, men nu sitter vi ialla fall här, jag och sonen och väntar på att farmor oh farfar ska dyka upp.

Hoppas de är sugna på kaffe, för det är jag. Har dessvärre bara hunnit med en kopp idag, inte ens en hel faktiskt. Funderar på om jag ska starta maskinen redan nu eller om jag ska vänta tills de kommer, de kanske inte ens vill ha. Svårt dielmma.

Av Anna - 6 juli 2007 06:37

Pernilla kom hit på förmiddagen för att dricka lite kaffe, börjar bli lite av en tradition. Vi pratade på som vanligt och bestämde oss sedan för att ta en promenad ner till nyöppnade Lidel som öppnade här i krokarna igår. Det var mycket folk och det bjöds på godis och iste. Inhandlade en melon som skulle ätas under kvällen. Therez och Oscar kom nämligen på middag. Therez kom redan vid två tiden och vi hann prata och umgås innan sambon och Orreman kom, det var riktigt skönt att träffas igen, det var ju ett tag sedan. Therez och jag lagade mat, Oscar stod för vinet och sambon öppnade sonens paket. Kläder och puzzel, kanon bra grejer. Hade dessutom funderat på att köpa just den tröjan som vi fick, kan inte bli bättre.

Therez for innan klockan hade blivit 19 men Oscar stannade och vi satt på balkongen och pratade. Riktigt trevligt, konstigt att man inte hinner träffas oftare egentligen, men det är klart, när alla jobbar och står i (förrutom en annan då förstås) kan det bli svårt att hinna med alltid. Det var ialla fall jättekul att de kom över och vi bestämde att vi måste göra om det sanrt igen, kanske redan nästa söndag. Ja, det får tiden helt enkelt utvisa.

Ovido - Quiz & Flashcards