Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Anna - 13 juli 2007 21:02

Nu är vi äntligen hemma igen. det ahr varit en händelserik dag. Sone och jag blev hämtade av farmor (svärmor) och sedan åkte vi hem till sambons faster som bjöd på fika. Därefter for vi vidare till Nykvarn, utanför Västerås och kollade på hantverk. Handlade inget men det fanns lite jag skulle kunna tänka mig....

Hem till Enköping och leka med farfar och farbror som jobbat sista dagen inför semestern. Buss till Uppsala och klev av i en mycket varm och solig stad, vi var båda allt för mycket påklädda.

Hunnit laga middag och sambon har kommit hem från jobb, en dag kvar- sen semester. Skönt!

Kollar lite på TV och sedan dyka ner i säng... som jag längtar.

Godnatt alla goa bloggisar!

Av Anna - 13 juli 2007 08:57

Klockan 12,26 går sonens och mitt tåg frän Läggesta. Inna dess ska vi hunnit få i oss lite lunch och se till att det ser ok ut här. Jag har redan hunnit dammsuga, bädda i ordning i sängen, fixat disk maskinen och varit på en liten promenad. Tänker inte vattna, det har ju regnat som om himlen vore öppen igår hela dagen och jag hoppas mamma vattnade inomhus innan de åkte, så jag tror inte det behövs.

Det är konstigt, ibland kan man ha så himla tråkigt hemma och känna en enorm längtan att få komma bort ett litet tag, så när man väl är borta kan man bara längta efter att få komma hem. Men det är klart, det är roligare och lättare att ha tråkigt hemma hos sig själv än hos någon annan. Hemma finns det ju alltid hundra grjer att fixa med. Vad ska man fixa med borta?

Ovido - Quiz & Flashcards