Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Anna - 12 februari 2008 20:09

Sitter på tåget hem från Stockholm och jobbt i eftermiddags. Helt plötsligt ropar någon ut med mycket myndig röst i högtalarna att vi blir sena. Signalerna är trasiga, helt svarta så med andra ord är det stopp i signal. Låter inte som en helt ovanlig förseningsorsak för SJ. Men idag eller i eftermiddags kom de med nåt helt nytt, de hävdade att det var sabotage. Visst kan det vara sant men det kan lika väl vara ett påstående de kom på lite snabbt i loket för att slippa möta sura penldare som börjat tröttna på att sitta på golvet i ett överfullt tåg, som dessutom står stilla i 30 minuter. Jag vet inte men ibland undrar jag om det inte kan vara så att SJ själva skäms över deras usla servise så de kanske drar till en liten vit lögn ibland för att rädda sig själva.

Hur det än var så blev jag inte så överdrivet lugn, vill ju hem efter en lång arbetsdag. Dessutom var det inte så skön plats jag hittade, satt nämligen i trappen eftersom det inte fanns en ända plats kvar på hela tåget. Jag var dock inte ensam, vid mitt mindre sköna ställe satt fyra sura pendlare och alla svor säkert på att aldrig ta det tåget igen.

Ovido - Quiz & Flashcards