Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Anna - 17 februari 2008 20:18

Idag har det inte varit till att ligga på latsidan. Sambon och jag har storstädat i lägenheten, det blev helt underbart. Satt upp nya gardiner i köket. Hittade faktiskt reagardiner på Hemtex i går och eftersom vi haft samma köksgardiner sedan urminnes tider så tycket jag att det var dags att köpa nya. Oj, oj, oj, oj, oj, oj, oj, oj det blev verkligen jättefint. Vårigt och fräscht.

Handla mat, ja herregud vad det tar tid. Dessutom tycker jag inte man får så mycket mat för pengarna. Vi handlade massor av mat, har ju inte handlat sedan innan jul och det blev ganska dyrt. Inte alls kul. Men nu har vi både kylen, frysen och skafferiet fullt av mat. Även detta är urmysigt och känns skönt. Nu slipper vi "dutthandla" varje dag. 

Åkte sedan och hämtade lilleman som varit hos farmor och farfar under helgen. Han blev jätteglad när han såg oss och vi blev åxå jätteglada över att se honom. Tänk vad man kan längta, helt otroligt. Farmor, som en gång i världen ville bli frisör, klippte sonen. Han tycket inte att det var så kul men han blev jättefin. Nu hänger inte luggen ner i ögonen på honom längre och den begynnande hockeyfrillan är borta.

Lite vårbrooming för sonen åxå.   

Av Anna - 17 februari 2008 07:06

...igår, somnade framför TV:n innan Melodifestivalen hunnit sluta. Jag var helt slut. Johanna och jag träffades vid 10 tiden på stan för att göra ärrenden. Sprang runt i olika affärer och provade än det enda än det andra, skitkul men jobbigt. Nu har jag hittat en topp att ha när vi går ut med jobbet men inga skor och inga byxor att ha till. Måste alltså fortsätta leta. Lunch och sedan fortsatte vi springa i affärer en lite stund till.

Sambon hade satt sig på O´Leary´s för att kolla på HV matchen så vi anslöt oss dit när affärerna stängde. Där satt svägerskans pappa och hans fru och hennes dotter. Jag slog mig, beställde ett glas vin och kollade på matchen. Johanna, inget stort fan av hockey åkte hemmåt. När matchen var slut åkte vi åxå hem och mös framför Melodifestivalen med ost och kex. Hur kan det komma sig att det är så gott. Sen somnade jag. Hann se besvikelsen i Carolas ögon när hon inte gick vidare med sitt bidag direkt till finalen, men sånt är livet. Sov fram till klockan var 23,30 på soffan och sen stupade jag i säng.

Sambon och jag hade tänkt gå på bio igårkväll, mne jag är glad att det inte blev så, vad gör man om man somnar i biosalongen? När hemma är det bäst, där kan man somna efter en intensivdag på stan. 

Ovido - Quiz & Flashcards