Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Anna - 13 februari 2008 19:43

... för sonen somnade redan 17,45. Ännu en kväll för honom utan välling. Denna gång gav jag mig inte i kast med att sätta på honom nattsärken, det blir bara gnäll och ledsna miner. Nu sussar han så gott i sin säng iförd mysbrallor, t-shirt och strumpor. Får se när han vaknar och dryper av svett. Lugn och barnfri kväll. Synd bara att sambon inte är hemma. Vi skulle kunna sitta i doffan och njuta av tystnaden. Nu får jag njuta själv istället.

Funkar det med!

Av Anna - 13 februari 2008 18:41

Oavsett om det var den allra första riktiga vårdagen eller inte så bestämde Karin och jag oss för en mysig lekstund i eftermiddagssolen för pojkarna med lite härlig picknick. Det blev en kanonskön eftermiddag med lek, stoj och en promenad upp till 4H- gården. Tyvärr kom vi kanske lite sent, så det var precis vid stängning. Men vi hann se både kossor, getter och hästar. Lilleman fick faktiskt klappa en häst och tyckte att det var urmysigt. Den var ju alldeles gossig.

Nu har jag stått och tvättat bort lera från sonens skor, ska påpeka att det även fast spår från hund under skorna. Så jäkla äckligt. Hur tänker de hundägare som lämnar kvar skiten precis vid en lekpark? Jag kan inte fatta hur deras hjärnor funkar. Tror de inte att det kommer vara barn och leka i lekparken eller tänker de inte alls. Skäms på er!

Ovido - Quiz & Flashcards