Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Anna - 14 februari 2008 20:33

Idag bjöds det på geléhjärtan till all personal i lärarrummet på skolan jag jobbar på. Lite extra eftersom det är alla hjärtans dag. Lite mysigt. Men det bästa med dagen måste nog vara den vackra buketten sambonkom hem med. Tror aldrig jag fått en sån fin bukett blommer någon gång. Av mig fick han en bok- inte alls romatiskt jag vet, men jag tror han kommer gilla den. Lilleman fick tre nya bilar av oss. Han blev jätteglad och började genast leka med den nya presenten.

Alla hjärtans dag middagen bestod av fläskfilé, klyftpotatis och en kall vitlöksås med lite rödvin till. Mysigt och gott!

Lägger in en bild på den vackra buketten nedan.


Till alla önskar jag en trevlig kväll med era nära och kära! Kram på er alla!

Av Anna - 14 februari 2008 18:35

Som pendlare i kollektivtrafiken är man väldigt utsatt. Jag har väntat lääänge idag på att få komma till jobbet. Det började med att tåget från Uppsala var försenat med 7 minuter. Väl framme i Upplands väsby visade det sig att det var någ signalfel (?), känns inte helt oväntat i och för sig, men gissa hur kul det var att stå i kylan och vänta i 20 minuter på ett tåg! Kan säga att jag var lagom road. Hann precis med bussen i Sollentuna efter en lite språngmarch. Tänkte att signalfelet som varit på vägen till jobbet på morgonen skulle vara borta och fixat när det var dags att åka hemmåt. I Uppland väsby väntade jag på tåget- som vanligt, då de ropar ut att 14,19 tåget är inställt.

VAAAAAAAAAAA?

Det var bara att kasta sig på nästa pendeltåg till Märsta och byta springandes i rask takt till tåget.

Funderar nu allvarligt på hur könt det skulle vara med ett körkort.

Ovido - Quiz & Flashcards