Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Anna - 8 mars 2008 15:46

...göra mig i ordning för kvällens släktträff. Vill ligga nerbäddad i min sköna soffa under en filt, kolla TV och dricka te. Orkar inte, vill inte men jag måste vara klar om en timme då sambon kommer hem och vi ska åka. Inte heller orkar jag vara trevlig med släkten, prata och umgås. Nä, en dag som denna vill jag bara ligga lågt och inte träffa folk alls.

Måste ta mig i kragen, men hur sk jag orka? 

Av Anna - 8 mars 2008 14:23

I går var det så äntligen dags för samkväm med jobbet. Denna efterlängtade kväll och jag höll mig frisk. Efter jobbet skyndade vi oss hem till Åsa för att göra oss snygga inför kvällens galej. Ett par Hallondrinkar och massor av piff senare begav vi oss till Norrabrunn.

De som uppträdde var bla David Batra och Lennie Norman. Hur kul som helst, jag tror det var väldigt länge sedan jag skrattade så mycket, det gjorde till och med ont i käkarna. Det var verkligen jättebra och tiden bara flög iväg. När sen showen var slut drog ett par av oss vidare till Limmerick, en irländsk pub. Vips var klockan 02,30, (minns inte när den vips var det senat...) och vi begav oss hem till Åsa med stopp vid McDonalds på Sveavägen.Tänk att det kan vara så gott med fylleburgare mitt i natten.

Klockan var närmare 03,30 när vi kom hem och sen skulle det bäddas och pratas en heldel. Somnade direkt när samtalen var avslutade och vaknade med konstig känsla i kroppen, jaha ok, ja är bakis, var min första tanke. Shit minns inte att det är så här jobbigt att vara dagen efter. Trött är man van vid men inte så här sliten. Det är väl priset man får betala för en helkväll ute, för det ä'r verkligen värt det. Jag hade en skitkul fredagskväll och ångrar inte den sena timmen (eller tidiga) eller att jag mår lite sunkit i dag. Värt alltihopa!


Nu är jag hemma igen i Uppsala och måste fixa lunch, vad ska man hitta på? Om en stund ska vi på släktträff så orkar inte göra världens middag. Måste fundera lite!

Ovido - Quiz & Flashcards