Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Anna - 10 mars 2008 20:11

I eftermiddags när jag skulle åka hem från jobbet missade jag bussen. Men jag tog nästa, trodde jag. Helt plötsligt upptäcker jag att vi är på väg åt ett helt annat håll än vanligt. Mycket riktigt vi var på väg åt fel håll. Inte Sollentuna utan mot Spånga. Hoppade av och tog en annan buss men hamnade inte heller då i Sollentuna men jag kom ialla fall fram till en pendeltågstation.

Alltid nåt tänkte jag och hoppade på tåget mot Upplands Väsby. Väl framme i Väsby var mitt tåg till Uppsala inställ och med SJ:s allra vanligaste orsak, SIGNALFEL! Nästa pendel tog mig då till Märsta där jag lyckligt nog hann med tåget till Uppsala. En resa som normalt sätt tar allt mellan 48 och 58 minuter tog nu nästan två timmar.

Visst, känns skitkul, är ialla fall glad att jag överhuvudtaget kom hem idag.

Ovido - Quiz & Flashcards