Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Anna - 11 mars 2008 20:04

Idag blev det åxå en sen dag, precis som i går. På tisdagar har vi alltid möte på eftermiddagen och jag jobbar mellan 8,00- 16,30 vareviga tisdag. Det är ganska jobbigt eftersom jag har en restid, i normala fall, på en timme ungefär men idag krånglade det, som vanligt. Pendeltåget som jag med god marginal hade hunnit med var 19 minuter försenat. Herregud, vaddå var det signalfel igen? Någon förklaring gavs inte och när pendlen väl kom var det ståplats som gällde, skönt att det bara är fyra stationer som jag åker. Tyvärr visade det sig att tåget till Uppsala hade lämnat stationen tre minuter innan jag anlände. Jaha, vad fint, då blir det alltså lika sent i dag med, tänkte jag. Kom hem strax inna 19 ikväll med. Kommer jag orka detta eviga passande av tider, eller jobbet med att pussla ihop olika tåg och bussar, i längden? Har ganska svårt att tänka mig det faktiskt!


Ovido - Quiz & Flashcards