Alla inlägg den 6 januari 2007

Av Anna - 6 januari 2007 19:39

Julen fortskred i en rasande fart. Mängder av julklappar fick vi alla tre i vår familj, fast det är klart att lilleman fick flest. Hur kan en sex månaders bebis få så mycket, han som inte ens vet vad julen är. Det var ialla fall jättemysigt och vi hade tydligen varit snälla för tomten kom åxå.Åkte tillbaka till mina föräldrar ett par dagar senare, njöt av att få träffa dem lite själv och blir lite extra uppassad av mamma/mormor. Hann ta ett ljuvligt bubbelbad i deras badkar med varmvatten, skumbad och en massa bubbler. Helt underbart. Sonen badade åxå en lite stund och även han njöt som fisken i vattnet. Tyvärr fick det sköna badet ett abrupt slut när han bajsade i vattnet.Nyår firade vi hos faster med familj här i Uppsala, det var jättetrevligt. Lungt, god mat och en massa fyverkerier. Tolvslaget firades med skumpa till alla, som inte ammar då såklart. Börjar bli van med vatten faktikst. Skulle vara kul att prova nåt annat faktiskt.På vägen till min faster fick vi punka på framdäcket, det var bara att byta till extra hjulet. Jag stegade stolt iväg med varningstriangeln, nåt man vet sen körskolan att man ska göra. Tyvärr har jag, trots denna kunskap, fortfarande inget körkort. Orättvist.Det nyaåret började vi med att åka till Finland där min sambos mormor och morfar bor. Svärföräldrarna och vi i samma hytt. Det var trångt men det funkade. Veckan fortskred bra, sambon hann t.o.m byta till ett vinterdäck, så vi slapp åka tillbaka till Sverige med sommardäck...När vi är på besök i Finland gör vi inte mycket annat än äter, sover, bastar, spelar kort, äter, sover, bastar och spelarkort. Det är ungefär vad vi gjort denna vecka åxå. Skönt som tusan. Tyvärr inget för en viktväktare men va fasiken, man lever bara en gång. Ren och sann avkoppling är vad det varit. Svärföräldrarna har tagit lilleman på mornarna så att jag och sambon kunnat sova. Sköööööönt! Att sova en hel natt är min dröm, men att få sova till 09,50 är inte så tokigt heller.Borta bra men hemma bäst. Vi kom hem vid 9 i morse och sedan dess har det varit tvättning av kläder på högnivå. Nu sover lilleman och vi ska bara hänga framför TV:n ikväll, skönt att se på TV där man fattar vad de säger. Även skönt att vara lite själva. Ska bara njuta.Kram

Ovido - Quiz & Flashcards