Alla inlägg den 13 januari 2007

Av Anna - 13 januari 2007 10:15

Är hos mina föräldrar i Mariefred och ska vila upp mig under helgen. Med vila menar jag, sova, äta, bada bubbelbadkar- en klar favorit och få lite avlastning med sonen. Känns skönt. Är man dessutom förkyld med söndersnuten näsa, den ser ut att ömsa en hel del skin, är det lite extra lyxigt att komma på besök.Jag anlände efter en lång dag igår. Först var det lunch med Johanna på Cupido, som hon hade längtat efter denna sallad. Nu blev det ialla fall av och vi pratade på som vanligt, trots att vi träffades även i torsdags. Hon är kanon Johanna.Efter lunchen åkte jag mot Stockholm där jag sedan böt tåg mot Eskilstuna. Väl framme var det god middag och kortspel som gällde. Skönt att komma "hem" och få vila lite.Sonen blev naturlitgvis jätteglad över att återse mormor och morfar, mest morfar tror jag. Han verkar gilla honom lite extra. Vet inte vad det kan bero på, kanske är det morfars gråahår, eller så kan det vara hans barnsilga sinnelag- vet inte men nog gillar sonen morfar alltid. Det är med andra ord i goda händer jag lämnar mitt barn när jag ligger och njuter i bubbelbadkaret av tystnad och dämpat ljus. I just love it!

Ovido - Quiz & Flashcards