Alla inlägg den 21 januari 2007

Av Anna - 21 januari 2007 22:25

I helgen har min sambo varit ledig. Det uttnyttjar vi alltid till fullo. I lördags var det dags för att låta sonen på snart sju månader få eget rum. Jag vill kunna sova en hel natt utan att bli störd när han vänder sig, hostar eller har en mardröm. Han fick ta vårat gamla sovrum och vi flyttade in våran säng i det vi använt som arbetsrum. Hoppas det funkar. Det är första natten i natt som han ska sova själv. Jag är lite nervös.Efter att vi fixat hemma och grejat ett par timmar åkte vi till svärföräldrarna. Trevligt att slippa laga mat själv och äta hos andra är nåt jag verkligen älskar. Det blev potatisgratäng och fläskfilé. Verkligen jättegott. Eftersom jag håller på att sluta amma blev det även två glas vin. Snacka om att det var gott, som jag har längtat. Det snurrade tull i skallen men det var sååååååååååååå gott och jag njöt av varenda smutt.Sedan idag var vi först upp till en faster till min sambo för hennes dotter (alltså en kusin) bor i italien är hemma nu i ett par veckor. Vi ville självklart hälsa på henne, det blir ju inte så ofta man träffar folk som bor utomlands. Det var jättemysigt. Långpromenad blev det i snön och sonen sov som en stock i nerbäddad i pulkan. Nästan så att man trodde det var jul helt plöstligt igen. Efter en kopp kaffe och lite kakor åkte vi till Linus och Martina och deras härliga småttingar. Där var det som alltid väldigt trevligt. Vi åt en jättegod middag- varm smörgåstårta. Tre bitar lyckades jag få i mig, inte så bra för en viktväktare men det var verkligen gudomligt. Vi pratade och lekte med våra kids. Det är inte klokt vad tiden går fort. Deras äldsta är nu tre år- minns när han föddes. Deras yngsta är sex veckor yngre än vår son och hon hade fått en tand. Varför har inte vår son någon tand? Hoppas att det kommer en snart.... Men hur länge ska man behöva vänta? Innan vi for hem fikade vi. En tårta som var gjord på Vaniljvisp och bridgeblandning. Hur god som helst, måste sno och kopiera det receptet. Nä, att träffa Linus och Martina är alltid lika kul. Skönt med avslappnade människor som man kan vara sig själv med.

Ovido - Quiz & Flashcards