Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Anna - 1 augusti 2007 07:55

... har fått mina ben att gunga. Igår när vi anlände i Mariefred kändes det i hela kroppen att man inte sett land på ett par dagar. Tyvärr har inte vädret varit det bästa och solen har i stort sett lyst med sin frånvaro men vi klarade oss från regn ialla fall. Igår regnade det tydligen när vi gick (båtspråk för att förflytta sig) kom det visst ett rejält oväder men då sov lilleman och jag som bäst i fören (ytterligare etbåtspråk för främmre delen av båten), det var ju underbaet att gossova i de guppiga vågorna.

Pappa lyckades fånga en gädda som vi grillade med smör och kryddor och som vi sedan åt på bryggan. Vi hittade en ö med bastu som vi såklart utnyttjade, dessvärre var det mindre varmt vatten, min far och min sambo badade i sjön men jag tog isakalla duschen- lika kallt eftersom det var sjövatten.

Är man på sjön vill man ha fint väder så man kan sola och bada så det kändes trist att det inte gick men vi har haft ett par sköna dagar med god mat, gott vin, krotspel och trevligt sällskap.

Ovido - Quiz & Flashcards