Alla inlägg den 12 augusti 2007

Av Anna - 12 augusti 2007 18:07

... på våran semster. Den har verkligen varit händelserik, det vågar jag verkligen påstå.

Vi har varit i Finland, med mina föräldrar på båten, skåne, småland och hos svärföräldrarna. Tyvärr har det inte varit så mycket sol, men vi fick ändå ett par sköna soldagar när vi var i Helsingborg och hälsade bror med familj. Vi stekte oss och lapade i oss all tänkbar sol vi kunde få under de två dagarna vi tillbringade på stranden. Att bada i salt hav har aldrig varit nåt jag förespråkar, men det var underbart. När till och med jag badar är det varmt i vattnet, det är ett som är säkert.

Efter ett par dagar i skåne for vi vidare till Jönköping och hälsade på sambons bror och flickvän. Det var inte bada och sola väder men vi hade trevligt ändå. Det blev ett par timmar på A6 och en del shopping. Hittade faktiskt en klänning för 80 kroner, nästan gratis. Hoppas bara jag får användning för den, men det är klart, den kan ju ligga till nästa sommar åxå.

Två nätter hos svärföräldrarna, det var mycket trevligt. Grillade och drack vin gjorde vi ena kvällen och på den andra kvällen åkte vi ut till Bredsand (badplatsen och campingen i Enköping) där vi lyssnade på Enköpings egna kändis, Jocke Göransson, även kusin till min sambo. Han var som alltid helt suverän och körde gammla låtar blandat med nya. Alla kunde vara delaktiga i sången.

Vi kom då hem i går förmiddag, tvättade och städade av lite här hemma. Såg inte helt ok ut efter lång tid borta.

På kvällen var jag på 30 års middag för Johanna som nu är vuxen... eller en mogen kvinna kanske man ska säga. En annan har ju ett år kvar. Vi var tretton som käkade middag på en mycket skön resturang med god mat och en del vin. Jättetrevligt var det, ett bra intiativ helt enkelt.

Idag, den sista dagen på sambons semeter har vi tillbringat i Veckoholms prästgård. Det var lilla Vilja som döptes och vi passade på att fira hennes ett års dag (den är egentligen i morgon) åxå. Riktigt gott fika och mycket kul att träffa alla igen, det var ju ett tag sedan och vi har inte hunnit ses under sommaren. Veronica hade ju 25 årskalas mitt i sommaren och då kunde vi tyvärr inte vara med eftersom det var samma helg vi skulle fira mammas 60 åriga dag.

Det är min sommar i mycket korta drag.

Hoppas er har varit bra och att ni inte tappat sugen att läsa min blogg. Nu kommer det komma fler och tätare inlägg från mig- det lovar jag.


Ovido - Quiz & Flashcards